Visszaestek a díjbevételek

Nem tudta függetleníteni magát a tavalyi piaci folyamatoktól a Groupama Garancia és a Generali-Providencia Biztosító, ám a náluk regisztrált visszaesés kisebb volt az átlagnál – derül ki az érintettek tegnap közzétett beszámolóiból.

A nagyjából 7 százalékos, a teljes piacon regisztrált díjbevétel-csökkenéshez képest a Groupama Garancia Biztosító 2 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, így 87,016 milliárd forint díjbevételt ért el 2009-ben. Az élet üzletág díjbevétele – a hagyományos csatornák és a bankbiztosítási üzletág közös teljesítménye révén – 41,70 milliárd forint volt, ez a válság ellenére egyszázalékos növekedést mutat. Ezen belül az egyszeri díjas életbiztosítások kiemelkedően jó teljesítménye 7 százalékos bővülést tett lehetővé, amelyet a társaság – az OTP Bank mint stratégiai partner együttműködésével – egy olyan biztosítási piacon ért el, ahol az e termékekből származó díjbevétel csaknem negyedével mérséklődött. A nem életbiztosítási üzletágban 45,3 milliárdos díjbevételt regisztráltak, ez öt százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.

“Különleges év volt a 2009-es, hiszen áprilisban egyesült a Groupama két magyarországi leányvállalata, a Groupama Biztosító és az OTP Garancia Biztosító. A pénzügyi, majd a gazdasági válság megtörte – úgy az élet, mint a nem élet ágban – a biztosítási piac dinamikus fejlődését. A Groupama Garancia Biztosító ezekben a rendkívüli időkben helytállt, sikeresen véghezvitte integrációs tervét és megerősítette piaci pozícióját” – emelte ki Yann Ménétrier vezérigazgató. A 2010-ben elérendő legfontosabb célok közé tartozik – tette hozzá -, hogy a társaság megőrizze megszerzett piaci pozícióit, a jövedelmezőség a jelenlegi szinten maradjon az értékesítési hálózat modernizálása és a kínálat bővítése mellett.

Bár a negatív hatások a Generalit is érintették, mégis kedvezőbb a mérlege az átlagnál. A társaság – 4,8 százalékos csökkenést követően – 127,7 milliárd forintos összesített díjelőírással zárta a 2009-es üzleti évet, így megőrizte, sőt javította pozícióját a hazai piacon. A piacon egyre csökkenő életbiztosítási bruttó új üzletszerzésben a Generali 5,325 milliárd forintos állománydíjjal, maga mögé utasítva az ágazat legnagyobb piaci szereplőjét, tavaly megszerezte az első helyet.

A cikk további részleteiért kattintson ide.