Sikeres magyar projektek Cannesban

Négy magyar projekt lépett sikerrel a világ ingatlanfejlesztői színpadára Cannesban, a MIPIM-en. A budapesti vállalkozókat tömörítő BBR tagjai szerint nem egymással, inkább Pozsonnyal kellene versenyezni.

Az állami, az önkormányzati és a magánszféra közös fellépéseként négy magyar magáncég mutatta be fejlesztéseit nemzetközi befektetők és ingatlan fejlesztők előtt Cannesban, a MIPIM magyar standján. A világ elsőszámú ingatlanipari szakkiállítását és a hozzá kapcsolódó vásárt március 16-19 között rendezték meg, mintegy 18 ezer szakmai résztvevő, önkormányzat és közel 3500 befektető részvételével.

A mintegy 40 Budapesten és környékén fejlesztő ingatlan céget tömörítő, 2008-ban alakult Budapest Business Region (BBR) klaszter tagjaiként elérhető áron, különösen jó elhelyezkedésű standon tudnak megjelenni a szélesebb, nemzetközi plénum előtt – mondja Gulyás-Kovács Gergő, a BBR elnöke, egyszersmind a Dunacity Budapest Ingatlanfejlesztő Kft. ügyvezetője. A részben a Quaestor csoport érdekeltségi körébe tartozó társaság 3 éve fejleszt vegyes hasznosítású épületegyütteseket például a Soroksári Dunaágnál.
 
A 2008-ban a világ 10 legígéretesebb projektje közé bekerült projekt a hagyományosnál egyébként olcsóbb, a fenntartható fejlődést előtérbe helyező megoldásokkal jelentős külföldi érdeklődést váltott ki. A kiállítást a kapcsolatépítés mellett ráadásul remek ötletadó fórumnak is találta a különféle magyar szereplők közös MIPIM-megjelenését üdvözlő cégvezető. A vállalkozásokat elsősorban a közös marketing céljából összefogó BBR információink szerint a megalakulása óta 200 millió forintos költségvetéséből eddig 50 millió forintot kapott önkormányzati, vagy állami forrásból.
 
A kiállításon való megjelenés minden bizonnyal megéri, a most jelenlévő cégek ugyanis kivétel nélkül visszajáró vendégek. A szintén a fővárosban tevékenykedő, elsősorban osztrák befektetők vagyonkezelésével és ingatlankezeléssel foglalkozó, 100 százalékban magyar tulajdonú B&V International Kft. ügyvezetője, Würsching Péter szerint a korábbi üzleti partnerekkel való találkozás csaknem olyan fontos, mint a – sokszor ismerős ismerősén keresztüli – új reláció-építés. Kínai, japán, koreai érdeklődők vannak a magyar piac iránt – mondja, és mint az “egyetlen magyar nyelvű”, azaz az elengedhetetlen helyismerettel rendelkező itteni társaság, a kiemelt figyelem nem meglepő.
 
Csakúgy, mint a Dél-Budán saját Dunaparttal rendelkező, összesen 221 ezer négyzetméteren 560 lakást és 80 000 négyzetméternyi irodát kínáló, új városközpontot építő Duna-Spirit projektje iránt. A korai szakaszban lévő, de összesen mintegy 200 millió eurós projekt iránt több nyugat-európai alap is érdeklőik – könyvelte el szintén sikerként a MIPIM – részvételt Korintus Balázs vezérigazgató. Az egyik legérdekesebb fejlesztés azonban kétséget kizáróan.

A Budapesttől 20 kilométerre fekvő Talentis. A Zsámbéki-medencében közép-kelet európai “Szilícium völgyet” megálmodó, a legvagyonosabb magyarok közt számon tartott és a budapesti Mamut üzletházat jegyző Kenyeres Sándor a hetvenes években maga is dolgozott az informatika bölcsőjének tekintett kaliforniai technológiai központban. Szénási Zsolt fejlesztési igazgató már hatodik éve jár a kiállításra.
 
Hogy miért éri meg? A mostanin például az egyik legnevesebb barcelonai egyetem képviselőivel találkoztak, amelyek egy campust terveznek a Herceghalom mellett formálódó új egyetemvárosban. A kiállítás és a közös fellépés nélkülözhetetlen az óriási, városok – régiók – nemzetek közötti versenyben, ahol a legjobb mindent visz – mondja. A budapesti vállalkozóknak most elsősorban nem egymással, hanem Pozsonnyal, Prágával, Krakkóval kell versenyezniük.