Parkolópályán a vitorláskikötő

Azok után, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. több helyen módosította a balatoni vitorláskikötők építésének feltételeit, a fejlesztések leálltak, mondta a Napi Gazdaságnak Horváth Gyula a Balatoni Hajózási (BH) Zrt. vezérigazgatója.

A tízszeresére emelt mederhasználati díj, és a változásoknak köszönhetően csak 30 éves bérleti jog ellehetetleníti a több száz millió forintos beruházásokat. Jelenleg a tó körül a BH-val együtt öt beruházó cég tervezi vitorláskikötő építését, több milliárd forint költséggel.

A napokban még folynak tárgyalások az MNV Zrt.-vel, és amennyiben sikertelenek, úgy a beruházók pert indítanának az ügyben. A vezérigazgató azonban bízik abban, hogy a következő kormánnyal sikerül megállapodni, és elkerülhető lesz a jogi út.

A BH továbbá néhány napon belül kiír egy közbeszerzési pályázatot, melyben Fonyód és Badacsony közötti kompjárat hatástanulmányára kérnek majd ajánlatokat. A várhatóan őszre elkészülő tanulmány után, jöhetnek a kiviteli tervek, majd az építkezés, mely várhatóan 2013-ban már a Balaton második kompjáratát eredményezné. A beruházásra 6 milliárd forintot szánnak. A két új kikötő fejenként 350-400 millióba kerülne, egy komp pedig hozzávetőleg 1 milliárdos költség. A maradék 3 milliárdot a két kikötőhöz vezető úthálózat, valamint parkolók építése teszi ki.