Nőt a magyar lakásbiztosítások száma – az olcsóság is sokat számított

A magyarországi lakásbiztosítási penetráció a középmezőnyben van, a díjak viszont kifejezetten alacsonyak – derült ki a Genertel felméréséből.

A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint a hazai lakások 71 százaléka biztosított, a több mint 3 millió szerződéssel a magyarországi lakásbiztosítási penetráció az európai országokhoz képest a középmezőnyben helyezkedik el – derült ki a Genertel direktbiztosító nemzetközi hálózatában végzett felmérésből.

 

Németország és Csehország a felső mezőnyben helyezkedik el; a biztosítottsági arány megközelíti, illetve meghaladja a nyolcvan százalékot, Lengyelországban ötven, Olaszországban huszonöt, míg Romániában alig tíz százalékos a penetráció. A cseh piac rendkívül telített, számos alap- és kiegészítő szolgáltatás, valamint magasabb díj jellemzi, a lengyel piac ezzel szemben mindkét szempontból mérsékeltebb képet mutat. Romániában kettőség figyelhető meg: az ügyfelek döntő többsége alacsony fedezeti körrel és díjjal, a meglévő hiteléhez kapcsolva köti a biztosítását, a többiek önkéntes indíttatásból viszont inkább az összetettebb, drágább biztosítások iránt érdeklődnek.

Csikós Dániel, a Genertel direktbiztosító vezérigazgatója szerint az ügyfelek tudatossága köszön vissza abban, hogy míg évekkel ezelőtt ötven százalék alatt volt a biztosított lakások száma, addig mára ez az arány meghaladta a hetven százalékot. A direktbiztosító vezetője szerint az ügyfelek toborzását nagyban segíti az internetes szerződéskötés térnyerése is. Az interneten elérhető biztosítások nem csak olcsóbb tarifákat és egyszerűbb, gyorsabb ügymenetet eredményeznek, de az innovatív, extra szolgáltatások iránt is felkeltik az ügyfelek igényét.

 

A Genertelnél a lakásbiztosítási termék bevezetése óta közel hétezer lakásbiztosítási szerződést kötöttek, döntő részben az interneten. A szerződések átlagdíja éves szinten 21 400 ezer forint, ami a direktbiztosítási értékesítési modellből adódóan a piaci átlagárnál (MABISZ adat szerint: 26 900 forint) 21 százalékkal olcsóbb szintet jelez. Az uniós statisztika szerint a magyar lakásbiztosítási tarifák az alsó szegmenshez tartoznak, de Olaszországban és Spanyolországban is hasonlóan alacsony árak figyelhetők meg. Mindez összefüggésben van azzal, hogy ezeken a piacokon egyre jelentősebb a direktértékesítési modell elterjedése – tette hozzá Sebestyén László, a Genertel értékesítési igazgatója.

 

A szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy annak ellenére, hogy az ügyfelek a lakásbiztosítást is elsősorban az ár alapján választják, ma már egyre többeknek fontos a szolgáltatás minősége, és a kiegészítő módozatok köre is. Emellett a klasszikus vagyonbiztosítás-és kiegészítő fedezeteken kívül napról-napra népszerűbbek itthon is a baleset-és felelősségbiztosítási többletszolgáltatások. A Genertelnél a legnépszerűbb fizetős kiegészítő itthon a készpénzlopás, rablás és tolvajlás elleni biztosítások, emellett a különböző vészelhárító-és asszisztencia-szolgáltatások, amelyekkel az ügyfelek az előre nem látható kiadások ellen próbálják védeni magukat. Az online értékesítés gyors piaci innovációt, új termékeket és szofisztikált, kiegészítő szolgáltatásokat tesz lehetővé, s bár ezek nagy része ma még csak pótlólagos díj mellett vehető igénybe, a tendencia mindenképpen az, hogy egyre több elem beépül az alapszolgáltatásokba – mondta Sebestyén László.