A GYSEV üzemeltetheti a veszteséges MÁV Nyugat-Dunántúli vonalait

Duplájára emelkedett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. hálózata, miután 214 kilométer hosszú nyugat-magyarországi vonal került a napokban a társasághoz a MÁV Zrt.-től.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése szerint ugyanis a társaság üzemeltetheti a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely, a Szombathely–Kőszeg, a Szombathely–Zalaszentiván, valamint a Körmend–Zalalövő közötti vonalakat. Eddig a GYSEV 223 kilométer hosszú vasútvonalat üzemeltetett az országban Sopron–Győr, valamint Sopron-Szentgotthárd között. Az átvett vonalakon a december 12-i menetrendváltástól már a GYSEV végzi a közszolgáltatási személyszállítást, és a cég ekkor veszi át a MÁV dolgozóit is. A társaság lecseréli a jelenleg működő BZ motorvonatokat, ugyanis hét használt Jenbacher típusú motorkocsi – Ausztriában közlekedő dízelvonatok – beszerzését indította el. A Budapest–Szombathely közötti InterCity-forgalmat egyelőre a MÁV-tól bérelt vagonokkal végzi, viszont a tervek szerint 25 új vasúti járművet vásárolna. Hamarosan véglegesíti az állam a társasággal a pályaműködtetési szerződést: az idén 1,95 mil­liárd forint állami költségtérítést kap a GYSEV az üzemeltetéséhez, az összeg jövőre emelkedik – közölte a szaktárca. A társaság 2015-ig villamosítja a Hegyeshalom–Szombathely–Zalaszentiván-szakaszt, és felújítja a használaton kívüli vonalat Körmend és Zalalövő között.