Végre összefogtunk: Budapest Business Region

Kivételes együttműködési platform megteremtésén dolgoznak a Budapest Business Region (BBR) alapító tagjai, a DunaCity Budapest Ingatlanfejlesztő Kft., a Talentis Zrt., a BD Park Ingatlanfejlesztő Zrt. ,az FHB Ingatlan Zrt., az Európa Ingatlanbefektetési Alap és az AERA Property Marketing.

 A Budapest Business Region egységes üzleti régióként kívánja
bemutatni nemcsak Budapestet, hanem a környezetében lévő gazdasági erőteret is.
A projekt célja, hogy az ingatlanfejlesztések gazdái és az ingatlanfejlesztők
összefogásával a Budapest-régió visszakerüljön a kedvelt ingatlanbefektetési
célterületek palettájára. A BBR a müncheni Expo Realon debütál, ahonnan
természetesen a Portfolio.hu is tudósít majd.

Hat jelentős
ingatlanpiaci résztvevő bemutatkozó sajtótájékoztató keretében együttműködési
megállapodást írt alá, és létrehozta a Budapest Business Region elnevezésű
marketing kommunikációs platformot hétfőn délelőtt, Budapesten.

A
tengerentúli pénzügyi válság kiheverése optimista becslések szerint is két évbe
kerül, ám a magyar ingatlanpiac ebben fundamentálisan nem, csupán áttételesen
érintett. Meglátása szerint a magyar ingatlanpiac jelenleg alulértékelt, éppen
ezért a Budapest Business Region fő küldetése, hogy a magyar ingatlanszektor
stabilitását kommunkálja – fejtette ki az FHB Jelzálogbank Nyrt. képviseletében
megszólaló Gyuris Dániel vezérigazgató.

A Budapest Business Region-ben
résztvevő felek deklarálták azt a kölcsönös szándékukat, a jövőben önálló, közös
kiállítóhellyel jelenjenek meg és közös programokat tartsanak Európa
legjelentősebb ingatlan kiállításain, konferenciáin és üzleti fórumain és a
hazai rendezvényeken.

A BBR a müncheni Expo Realon debütál

Mindezek alapján első lépésként a Budapest Business Region a müncheni
Expo Realon debütál, ahol a partnerek közös kiállítóhelyén az alapító tagok
projektjeinek bemutatása mellett különféle rendezvényeken keresztül kívánja
üzeneteit a befektetők képviselőihez eljuttatni.

A sajtótájékoztatón
felszólaló alapítók, a fővárosban és az agglomerációban tervezett, illetve már
kivitelezés alatt lévő fejlesztések gazdái kifejtették, hogy a Budapest Business
Region céljainak elérése érdekében együtt kíván működni Budapest Főváros és az
agglomeráció politikai és szakmai vezetésével, és figyelembe kívánja venni azok
kommunikációs elképzeléseit is.

“A Budapest Business Region több éves
organikus folyamat gyümölcse, nem szakmai, nem politikai, hanem
marketingkommunikációs összefogás az egyenlőség és a kölcsönösség, valamint
egymás egyedi, és közös üzleti érdekeinek kölcsönös tiszteletben tartása
jegyében” – nyilatkozta Dr. Takács Ernő, a Talentis Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Budapest Business Region kezdeményezés előkészítése a kezdeményező
partnerek erőforrásain alapul, de ezt követően önállósult, a kezdeményezőktől
elkülönült szervezettel és erőforrásokkal fog rendelkezni, amelyet a
kezdeményezésben résztvevő partnerek biztosítanak.

Bukarest és Varsó
már megtette…

Dr. Gulyás Kovács Gergely, a Dunacity Budapest Kft.
ügyvezetője újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a Budapest Business Region
marketingköltsége jelenleg közel 50 millió forint. A hosszútávú cél az, hogy
ennek az összegnek két-háromszorosát tudják a projektre fordítani. A
kezdeményezés résztvevői összesen 200 milliárd forint értékű befektetést
képviselnek. “A Budapest Business Region kezdeményezés azért is aktuális, mert
korábban már Bukarest és Varsó is hasonló érdekszövetségbe tömörült” – tette
hozzá, továbbá reményét fejezte ki, hogy a jövő évi MIPIM-en a Budapest Business
Region már legalább 8-15 taggal jelenik meg.

A Studio Metropolitana Kft.
részéről jelenlévő Gauder Péter ügyvezető igazgató felszólalásában üdvözölte az
összefogást, mert mint mondta: “Budapest érdeke, hogy felkerüljön a világ
befektetési mentális térképére, amelyben a közel 5 millió fős régió márkázása,
reprezentatív megjelenése fontos eszköz lesz, felkarolja a metropolizálódó
Budapestet.”

Az Expo Realra tervezett közös stand stílusában szintén
úttörő kíván lenni: míg a korábbi vásárokon a központi fővárosi megjelenés
mellett sokszor négy-öt különböző arculattal rendelkező, átlagosan harminc
négyzetméteres standokkal ismerkedhettek meg a külföldi látogatók, addig a
Budapest Business Region letisztult formákkal, közel száz négyzetméteres
területen jelenik meg, a USE által tervezett ruhákkal és Segal Viktor
mesterszakács közreműködésével.

A márkastand programja:

2008. október 6.
Standnyitás, majd üzleti tárgyalások
2008.
október 7. 11.00 óra
Szakmai workshop
Téma: a Budapest Business
Regio-hoz hasonló regionális kommunikációk, összefogások Európában. Budapest
ingatlanpiaci helyzete, a jelzálogpiaci válság hatása a szektorra.
A
workshop a kiállítás látogatói számára nyilvános.
A beszélgetés moderátora:
Dr. Gulyás Kovács Gergely, ügyvezető igazgató
DunaCity Budapest
A
meghívott résztvevők:
Számely Péter, Senior key account manager, Central and
East Europa,
Hypo Investment Bank Ag, Bécs
Gauder Péter, ügyvezető
igazgató
Studio Metropolitana Kft.
2008. október 7. 18.00 óra
Sajtótájékoztató és bemutatkozó prezentációk
2008. október 7. 18.00 óra
VIP fogadás a szakma és a szaksajtó meghívott képviselőinek
2008.
október 8.
Üzleti tárgyalások