Poirot még nem fürödhetett a híres Simplon-Orient-Express luxus vonaton, de az új vendégek – jövőre – már igen. A múlt század húszas-harmincas éveiben még nem lehetett sem zuhanyozni, sem kádban pancsolni. A vonat mostani üzemeltetője, a hotelek üzemeltetésében igencsak jártas Belmond cég azonban teljesen megreformálta a belsőt, így komplett fürdőszobák, benne zuhanyozó, mosdótál és wc, is járnak a legelőkelőbb lakosztályokhoz.
Három ilyet alakítanak ki, mindhárom neve – Velence, Párizs, Isztambul – valamelyik célállomás városának a nevét viseli. Olasz barokk stílusú selyem, egyedi üveg lámpák, kézzel faragott bútorok és fémdíszek is lesznek – csakhogy néhányat említsünk a kellékek közül. A lakosztályokhoz külön személyzet, welcome-kaviár és ingyen pezsgő jár végig az utazás alatt. Mindez mennyiért? Az egy éjszakás London-Velence jegy 5,500-15,500 font, a London-Isztambul viszonylat ennek legalább kétszerese – olvastuk a CNN Travel-en.
A világ leghíresebb vonata 1982 óta főként a Párizs-Velence vonalon jár és évi 40 utat tesz meg. A Párizs-Isztambul között közlekedő járat azonban Budapestet is útba ejti, így évi négy alkalommal a magyar fővárosban is megáll a szerelvény. A nosztalgiavonatot főként amerikai és japán turisták veszik igénybe.
A luxusvonat megálmodója Georges Nagelmackers belga bankár volt, aki amerikai mintára megszervezte az első európai hálókocsi- és étkezőkocsi-társaságot. A “kísérleti vonatnak” hívott szerelvénynek 1882-ben volt az első próbaútja Párizs és Bécs között. Az 1350 km-es utat 27 óra 57 perc alatt tette meg. A wikipedia szerint a sikeren felbuzdulva 1883. június 5-én elindult Párizsból az első Orient expressz Konstantinápoly (mai Isztambul) felé. Ekkor még csak a Bukarest–Ruszcsuk (ma: Rusze) – Várna vasútvonal készült el, Várnától Konstantinápolyig hajóval kellett az utat megtenni. A 3186 km-es utat az expressz 83 óra és 30 perc alatt tette meg, ebből 15 óra hajóút volt. Az első utasoknak 457 aranyfrank menetdíjat kellett fizetniük +20%-ot az ellátásért, ha végig utaztak Párizstól Konstantinápolyig. Az Orient expressz luxusvonat volt, csak I. osztályú jegyet lehetett váltani.
Ilyen lesz az újjá varázsolt étkezőkocsi, ahol a lakosztályok vendégeit mindig külön asztalnál szolgálják ki. Kérésükre a lakosztályban is étkezhetnek.
Az Isztambul lakosztály visszafogott stílusa és a felhasznált anyagok sora is a szuper minőségről árulkodik.