Jelentősen csökkent a külföldiek érdeklődése a hazai lakások iránt

Az elmúlt időben csökkeni látszik a tőlünk nyugatabbról érkező befektetők és turisták luxuslakás igénye Budapesten, a keletről érkezők pedig inkább nyugatabbra vásároltak maguknak ingatlant az elmúlt fél évben – derül ki a Prestige Fejelsztési Csoport felméréséből

A Prestige Fejlesztési Csoport gyorsjelentése hivatkozik a Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium adataira, amely szerint öt éve nem vásároltak olyan kevés ingatlant a külföldiek, mint az első negyedévben. Ebben az időszakban mindössze 1,800 külföldi szerződést kötöttek az ingatlanpiaci szereplők.

Szili Balázs, a Prestige Fejlesztési Csoport értékesítési és marketing igazgatója szerint a legtöbb lakást a németek, a román állampolgárok és a hollandok vették meg.

Budapesten még mindig az írek, a britek és a spanyolok vezetik a mezőnyt, akik azután általában kiadják új tulajdonukat. A cég külföldiek fogyasztási szokásait vizsgáló elemzése rámutat, hogy a nagycsaládos külföldiek többnyire Budán keresnek lakást, akik viszont egyedül jönnek, azok általában az új építésű, kisebb méretű belvárosi luxuslakások után érdeklődnek.

A külföldiek szeretik a Bazilika környékét, az Andrássy utat, de egyre divatosabbak Duna parton épülő, yacht- kikötővel rendelkező ingatlanok is.

Az elemzésből kiderül az is, hogy egyelőre az orosz vásárlók nem érdeklődnek túlságosan a magyar ingatlanpiac iránt, ők inkább Párizsban vagy Londonban vesznek lakást. Szili Balázs az Evening Standard című napilapra hivatkozva elmondta London legexkluzívabb negyedében, ahol a lakások ára már meghaladja 6 millió font is, a legtöbb vásárló orosz, ők többet költenek ezen a környéken, mint maguk a britek.

Szili Balázs úgy látja, hogy a külföldiek lakásvásárlásának csökkenését jól kompenzálja, hogy a magyar vevők érdeklődése nem csökkent a luxusingatlanok iránt. Sőt, gyakori eset, hogy a befektetők visszatartanak néhány lakást, nem kínálják azt fel külföldi vevőknek, hanem megvárják, amíg az épület szerkezetkész állapotba kerül. A magyarok ugyanis még nem kedvelik a tervezőasztalról való vásárlást, szeretik látni mit is vásárolnak meg.