Áprilisban tovább bővült a ŠKODA értékesítése

Áprilisban is tovább bővült a ŠKODA értékesítése, a cseh gyártó így töretlenül halad növekedési pályáján. Világszerte mintegy 78.200 vásárlói kiszállítással 2011 áprilisa során 23,7 százalékkal sikerült túlszárnyalni az előző év azonos hónapjának volumenét (2010. április: 63.200 jármű), s ezzel a márka története legjobb áprilisi eredményét könyvelhette el.

Összesítve a ŠKODA mintegy 295.300 autót értékesített az év első négy hónapja alatt (2010. január – április: 242.100 darab), ami 22 százalékos növekedésnek felel meg. Új havi értékesítési rekordot ért el a ŠKODA orosz piacán.

„Feltétlen elégedettek lehetünk értékesítési mutatóinkkal“ – hangsúlyozta Jürgen Stackmann, a Škoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „A év első négy hónapja során produkált, közel egynegyedével bővülő eladásaink egyfajta felkiáltójelként mutatják, hogy továbbra is jól haladunk növekedési stratégiánk megvalósítása útján. Ehhez azonban nemcsak a feltörekvő piacok járultak nagyban hozzá, hanem Európában is olyan erősek vagyunk, mint még soha, s számos úgy vásárlót sikerült meghódítanunk.“
Hazai piacán, Csehországban, a Škoda 2011 első négy hónapja során összesen több mint 19 ezer járműre növelte eladásait, míg áprilisban az alapvetően szűkülő piacon 4.900 autója talált gazdára. A legnépszerűbb ŠKODA-modellnek nagy fölénnyel az Octavia és a Fabia bizonyult.

A márka Közép- és Kelet-Európa további piacain is jelentős bővülést mutatott fel április folyamán, értékesítése Romániában 20,9, Lengyelországban 15,6, míg Ukrajnában 81,5 százalékkal növekedett.

Nyugat-Európa piacain a Škoda közel 10 százalékkal növelte eladásait áprilisban, az összesen értékesített mintegy 32.100 jármű pontosan 9,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos hónapjában volt. Különösen kiemelkedő eredményt könyvelhetett el a márka Hollandiában (plusz 83,3 százalék) és Belgiumban (plusz 26,8 százalék). A svájci eladások 6,4 százalékkal alakultak magasabban. A ŠKODA a skandináv országokban is jól teljesített április folyamán, s Finnországban 17,6, míg Svédországban és Norvégiában egyaránt három százalékkal több autója talált gazdára.

Töretlen dinamika jellemzi a cseh gyártó értékesítését Oroszország, India és Kína feltörekvő piacain, ahol százalékos arányban ismét kétszámjegyű növekedéseket könyvelhetett el. A ŠKODA 5.900 kiszállított autóval (plusz 40,5 százalék) minden idők legjobb oroszországi havi teljesítményét, míg Kínában áprilisi eladásait 66,2 százalékkal, 20.100 darabra bővítve (2010. április: 12.100 darab) eddigi második legjobb hónapját produkálta. A kínai piac legnépszerűbb modellsorozatainak az Octavia (plusz 123,3 százalék) és a Superb (plusz 43,3 százalék) bizonyult. Indiában szintén meredek emelkedést mutattak a ŠKODA értékesítési darabszámai, az összesen 2.200 autó 71,7 százalékkal múlta felül az előző év azonos hónapját. A szubkontinensen egyedül a Fabia mintegy 160 százalékos növekedést produkált.

Áprilisban más Európán kívüli piacok is jól teljesítettek, különösen Törökország (plusz 64,7 százalék), Izrael (plusz 75,9 százalék) és Ausztrália (plusz 89,2 százalék).