Bognár Botondot kérdeztük a Várnegyedben épülő Villa Budapest befejezéséről

Mikor veheti birtokba a kultúra iránt érdeklődő közönség a Várnegyedbe épülő Villa Budapest teraszát és mikor élvezhető az onnan elénk táruló lenyűgöző dunai panoráma? Kérdeztük Bognár Botondot a Villa Budapest tulajdonosát.

Bognár Botond pályafutása külföldi tanulmányutakkal kezdődött, az itt szerzett angol és francia nyelvtudást amatőr tolmácsként kamatoztatta, aztán a Várnegyed egyik történelmi színhelyén a rejtélyes múltú Villa visszaépítését kezdte meg.

Korábbi interjúnkban a Villa májusi megnyitását tervezte. Tudják-e tartani magukat a májusi megnyitóhoz?
Az engedélyezések és építési procedúrák hosszadalmas adminisztrációja okán a Villa nyitását egyenlőre nem tudom pontos időponthoz kötni, minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy belátható időn belül, lehetőleg minél hamarabb fogadni tudjuk a vendégeket.

Hogy áll most a beruházás?

A belső szerkezeti munkák teljesen elkészültek, a kis park és a közösségnek átadandó játszótér a befejező munkálatai előtt áll. A játszóteret a Csónak utca felől lehet majd megközelíteni. A játszótér közösségi helyként szolgálhat majd a helyi lakosság, ezáltal a Várnegyed családjai számára.

Mit érzett a legnagyobb akadálynak a munkájában?
Az engedélyező közegnek és egyben hatóságnak való megfelelést, amely a projekt befejezésének és megvalósulásának időbeli ütemezését folyamatosan átírta és amelyhez a munkálatoknak alkalmazkodniuk kellett, legyen szó a szerkezeti elemek épüléséről, avagy egy végfázis befejezéséről.


Milyen partnerekkel dolgoznak együtt – itthon és külföldön? Kikkel keresik az együttműködést?
A Royal Academy of Arts kiállítása alkalmával, amikor műkincsek bemutatása történt Londonban a Treasures from Budapest kiállítás megszervezésében a Villa Budapest támogató tevékenységet folytatott. Ezáltal alkalom nyílhatott a Várnegyed béli Villa londoni bemutatkozására is. A négy hónapos kiállítás által Budapest teret kapott, valamint benyomást lehet szerezni a fővárosról Londonban.


Ezen túl a Philips De Pury kortárs Aukciós Házzal vettük fel a kapcsolatot és alakítottunk ki együttműködést. A londoni Mossiman svájci család alakította a gasztro alapját képező koncepciót az üzemeltetésre. A Construct London által került kialakításra a belső design és a Villa arculat (akár az egyenruha,logo,kiadvány stb). A belső terek kialakítására pedig a brit hangulattervező Ilse Crawford-ot, valamint a világhírű japán építészt, Tadao Ando-t kértük fel.

Alakulnak-e együttműködések vári helyszínekkel? (Pl. Nemzeti Galéria)

Természetesen a projekt profiljába illeszkedő vári helyszínek programjaiban való együttműködések kialakítása már megtörtént, a kapcsolódások legfőképpen marketing alapúak.

A Villa elő-kommunikációját erősítette-e a Londoni magyar kiállítás?
Azt gondolom igen. A közeljövőben megnyíló budapesti kulturális központ is a kultúra iránti fogyasztás igényét növeli, amelyre egyre nagyobb szükség van és amely hazai platformon ösztönzi az egyre szükségszerűbbé váló művészeti vásárokban való összefogást.


Mit tart a legfontosabbnak, amikor azt mondjuk “megtölteni élettel” egy helyet? Hogyan tölti meg élettel a Villát?
Az a legfontosabb, hogy életvitel szerűen járjanak be a Villába az emberek, és hogy a társasági élet színterévé tudjon válni a helyszín. A majdan Villába járók azok, akik élettel töltik majd meg a Villát. A Villa, leginkább a kortárs kultúra iránt nyitott, és erre áldozni is képes látogatói csoportot célozza.

Hogyan válik egy hely “presztízs hellyé”? Milyen stratégiát követ, hogy azzá tegye?
Meglátásom szerint nemzetközi szakmai hozzáértéssel kezelve, azaz minőségi tartalomfejlesztéssel, a hely és a projekt iránti figyelemmel és elismeréssel ide lehet csábítani azon véleményformálókat, akik megteremtik a helyszín presztízsét.

Milyen külföldi mintapéldákat tudna hozni, kulturális és építészeti megoldások terén, ami a Villánál is követendő?

Követendő példa: a Serpentine Gallery London, a Palais de Tokyo Párizs, és a Moma New York.