Összközlekedési Stratégia a láthatáron

Újabb közlekedési stratégia bolygathatja meg a hazai vasút tajtékos vizét. Az alágazati fejlesztési koncepciókat összefogó Nemzeti Összközlekedési Stratégia elkészültére másfél-két évet kell várnunk, kidolgozását a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ vezeti.

Uniós szinten új Fehér Könyv, kormányzati szinten az Új Széchenyi Terv és a Széll Kálmán Terv közlekedéssel foglalkozó fejezete, vállalati szinten pedig a MÁV Zrt. hónapokkal ezelőtt beharangozott, ám mindmáig meg nem jelent hosszútávú stratégiája. Ezek röviden az elmúlt fél év közlekedési stratégiaáradatának termékei, ám a sornak a jelek szerint még nincs vége. Az ágazat meghatározó intézményeinek vezetői és szakértői május 11. és 13. között egy balatonfüredi konferencián megkezdték a Nemzeti Összközlekedési Stratégia kidolgozását.

A Közlekedésfejlesztés Magyarországon című konferencia eredményeire még jó ideig várnunk kell. Az illetékes minisztérium közleménye szerint másfél-két év múlva jelenik meg az átfogó stratégia. Tehát egy-másfél évvel a választások előtt jelenik majd meg az új koncepció, amely a jelek szerint egy kormányzati ciklusokon átívelő közlekedési irányvonal szerepét készül betölteni. Hasonló irányvonala nem volt még a magyar közlekedésnek – létrejötte hatalmas előrelépést jelentene, ám éppen ebből kiindulva sikere mai szemmel kétséges.

A balatonfüredi egyeztetés után megjelent minisztériumi közlemény szerint az új stratégia is az ország tranzitszerepének kiaknázására épít. „Megfeszített munka szükséges ahhoz, hogy Magyarország a kedvező geopolitikai helyzetéből adódó lehetőségeket kihasználva a térség kereskedelmi, logisztikai központjává, húzóerejévé válhasson” – mondta Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára.

Tovább az Indóház online cikkére.