A Seat megkezdi a Q3 gyártását
A SEAT megkezdte az Audi Q3 gyártását. Az Audi új kompakt szabadidő-autójának első példánya ma készült el Martorellben. Ez annak a 2009-ben elkezdődött folyamatnak a végét jelzi, amelynek során a német márka átadta a projektet a SEAT-nak. Emellett a Q3 az első prémium jármű a spanyol gyár történelmében.
A SEAT gyártásért felelős alelnöke, Wolfram Thomas elismerte “mindenkinek a közreműködését, aki részt vett a Q3 projektben az elmúlt két év során.” Thomas kiemelte, hogy az új típus “újabb példája annak a bizalomnak, amelyet a Volkswagen Csoport, és különösen az Audi a SEAT-ba fektetett. Ugyanakkor bizonyítja azt is, hogy a SEAT valamennyi munkatársa rendelkezik azzal a magas szintű képzettséggel és ismeretanyaggal, ami egy olyan prémium jármű gyártásához szükséges, mint a Q3.”
Mindemellett az Audi AG gyártásért felelős alelnöke, Frank Dreves kiemelte, hogy “a Q3 gyártása jól példázza, hogy miként használjuk ki a Csoporton belüli szinergiát versenyhelyzetünk javítására. A martorelli gyár egy rendkívül jól felszerelt, magasan képzett munkaerővel rendelkező létesítmény, amelynek munkatársai együtt dolgozva teljesítik azokat az elvárásokat, amelyet márkánk megkövetel. A Q3 bizonyosan az Audi minőségi védjegyét viseli.”
Az új Q3 gyártása 1500 munkahelyet teremt a SEAT-nál, amelyből 700-at újonnan alakítottak ki. Az új munkatársak toborzása néhány héttel ezelőtt vette kezdetét, és idén szeptemberben ér majd véget. Összesen mintegy 1200 személy vett részt egy 176 órás tréningprogramon, amelyet kifejezetten a Q3-hoz alakítottak ki. Ezenfelül a Q3 gyártási koncessziója lehetővé teszi a SEAT számára több mint 4000 munkahely biztosítását a spanyolországi járműipari beszállítói iparágban.
A SEAT és az Audi közel 330 millió eurót fordított a Q3 gyártásához szükséges létesítmények és infrastruktúra kiépítésére. Ennek keretében felépítettek egy új, 30 ezer négyzetméteres összeszerelő üzemet, amelyet a Q3 gyártásához 450 ultramodern robottal szereltek fel. A műszaki áttörések között említhető a különleges „tetőkupola” alkalmazása, amely találmány Németországból, az Audi ingolstadti gyárának présüzeméből ered. Ezt a „kupolát” és számos robotkezet használnak ahhoz, hogy a tetőt az autó karosszériájára szereljék. A szisztematikus kis tömegű kialakításnak köszönhetően a Q3 alapváltozatának tömege kevesebb, mint 1500 kilogramm. A motorháztető, és a hátsó lámpákat is magában foglaló csomagtér-ajtó alumíniumból készül, a biztonságos és masszív utastér pedig nagymennyiségű kiemelkedően nagy szilárdságú acélt tartalmaz.
Az Audi új piaci szegmensben próbál szerencsét a Q3-mal. A kompakt SUV igyekszik megküzdeni a prémium autógyártók termékeivel. A Q3 alapára 29900 euró, az európai értékesítés várhatóan júniusban veszi kezdetét. Bemutatása ez év utolsó negyedévére várható.
Az Audi Q3 egy kompakt, sportos SUV, amely az (Ingolstadtban gyártott) Audi Q5 és a (Pozsonyban gyártott) Audi Q7 egyenes ági leszármazottjaként csatlakozik az Audi Q-családhoz. Ötajtós, kompakt, dinamikus kupé stílusával a Q3 dizájnja a sportos identitást hangsúlyozó, jellegzetesen szabadidő-autós jellemzőkkel rendelkezik például a vezetési pozíció, a kerékméret és a tekintélyes szabad hasmagasság terén. Egyesíti a kompakt személyautók dizájnját s dinamikus teljesítményét a szabadidő-autók tágasságával és sokoldalúságával, továbbá vezetőtámogató rendszerek egész sorát kínálja, amely már önmagában is a prémium kompakt szabadidő-autók kategóriájába emeli. Az Audi Q3 három különféle négyhengeres motorral készül – egy TDI és két TFSI egységgel. A motorok teljesítménye 140 lóerő (103 kW) és 211 lóerő (155 kW) közötti, és éppen annyira gazdaságosak, mint amilyen erősek.