Tarlós havi 10 ezer forintos útdíjból finanszírozná a BKV-t?
Az eddigi támogatásokon felül 21 milliárd forintra van még szüksége a BKV-nak, hogy ne legyen veszteséges. A főváros kész befizetni az összeget, ha a kormány jogszabálymódosítással lehetővé teszi a bevételeinek növelését.
Tarlós szerint a pénzt a következő módokon szedhetné be a kormány:
Az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene majd váltani, papíralapú matrica formájában, ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné. A Tarlós-féle dokumentum szerint a bevezetést követően a 600 ezer fizetésre kötelezett gépkocsi tulajdonosa – 50 százalékos fizetési hajlandóságot és 10 százalékos autóletételt feltételezve – egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába. Csakhogy az anyag számol a kockázatokkal is: az ellenőrizhetetlenség miatt még az 50 százalékos fizetési hajlandóság is kétséges, jelentős felháborodást vált ki a közvéleményből, és igazságtalan a keveset autózókkal szemben.
Az Index birtokába került dokumentum szerint a „fővárosnak nincs több pénze, a hiányzó 21 milliárd forintot csak úgy lehet előteremteni, ha a parlament jogszabálymódosítással lehetőséget biztosít a fővárosnak a bevételei növelésére. Felvázol számos lehetőséget erre: a kerületek-főváros forrásmegosztás arányainak módosítását úgy, hogy az átcsoportosítást csak tömegközlekedésre lehessen költeni, az agglomerációs települések bevonását, a parkolási bevételek átcsoportosítását a fővároshoz, az iparűzési adó emelésének lehetőségét, vagy éppen a tömegközlekedés 27 százalékos áfájának 5 százalékosra csökkentését.”
Az önfeláldozó tettért cserében a főváros vezetése azt várja, hogy a kormány oldja fel az egyébként évek óta normatívaként járó 32 milliárd forintos idei állami támogatás zárolását, és segítse hozzá a maradék 21 milliárd forint előteremtéséhez-tudta meg az Index.
Elegáns újépítésű projektek nem horror áron: ezeket nézd meg, ha lakást keresel
Iroda
Üres irodák új szerepben – Itt a válasz a lakhatási válság és a home office terjedésének problémájára?
Találja meg álmai irodáját ott, ahol a korszerűség és a megfizethetőség kéz a kézben járnak! Most extra kedvezményekkel!
Nagy raktárat keres, vagy rugalmasan bérelne irodát? Remek ajánlatunk van kiváló lokációban!
Jó lokáció, kedvező ár és rugalmas feltételek? Itt a megoldás!
Raktár
Már a 10%-ot közelíti az üresedési ráta az ipari- logisztikai ingatlanok piacán!
Nagy raktárat keres, vagy rugalmasan bérelne irodát? Remek ajánlatunk van kiváló lokációban!
Jó lokáció, kedvező ár és rugalmas feltételek? Itt a megoldás!
Logisztikai álomhelyszín Maglódon: rugalmas lehetőségek kis és nagy cégeknek is
Otthon
A hirdetési árak száguldanak, az eladási árak stagnálnak – ingatlanpiaci elemzés
Szenzáció! Ezek a világ legdrágább utcái – budapesti utca is van köztük!
Parkolási Forradalom Budapesten: Duplázódó Díjak a Városi Terepjáróknak és Hétvégi Fizetőövezetek?!
Varázslatos vízparti otthon Budapest közelében – Kényelmes és természetközeli élet egy helyen
Dizájn
A fürdőszoba legpiszkosabb részei a profi takarítók szerint – A legtöbben mégsem takarítják
Mi az a haláltakarítás? A svédek rendrakási módszere egyre nagyobb népszerűségnek örvend
Ide rakd a tapétát, hogy extravagáns, mégis letisztult maradjon a lakás – Könnyen felrakható opciók festés helyett
Így legyen makulátlan a lakásod! Nyolc rejtett pont, amit gyakran elfelejtenek takarítani
Pénz
Gazdagabbak szerettek volna lenni a magyarok, ehelyett csúnyán befürödtek
A miniszter eredendő bűnnek nevezte azt, ami történt.
Adó és jog
HATALMAS FORDULAT! Fiataloknak szóló lakhatási támogatást vezet be a kormány – Ekkora összegre számíthatsz!
Mit szólnál, ha azonnal megtudnád, hogy egy ingatlan árát csökkentették?
Tiltással a turisták és házigazdák ellen? Az Airbnb kemény üzenetet küldött Nagy Mártonnak
2025 legfontosabb HR trendjei: sok adat és munkavállalói támogatás
Retail
Ez az öt dolog határozza meg a világot
A vezérigazgató kimondta: kristálytisztán látszik, hogy az AI a gazdag országok játszótere.