Válság van: Összefogunk? – Budapesten a világ szeme
Még sosem volt ilyen kiélezett a városok versenye a világ vezető ingatlanos vásárán, a cannes-i MIPIM-en. Március 10 és 13-a közt Torontótól Moszkváig több tucat metropolisz győzködi majd a befektetőket a cannes-i Palais des Festivals kiállítócsarnokaiban,
ahol is az összes város közül idén kiemelt szerepet kap
Budapest-derül ki az évente mintegy 30 000 döntéshozót vonzó ingatlanos
világkiállítás sajtóközleményeiből, s erről adott tájékoztatást február 23-án a
fejlesztőket tömörítő Budapest Business Region klaszter (BBR), a Főváros és az
ITDH Hungary közös sajtótájékoztatóján. Budapest az innovációra helyezi a
hangsúlyt, és lehetőséget kap arra, hogy bemutassa a város és a budapesti régió
80 vezető vállalatát.
A
cannes-i Budapest stand idén először a főváros, az állam, és a fejlesztők
széleskörű összefogásával valósul meg: a fejlesztőket a mintegy 20 tagot
számláló Budapest Business Region klaszter, az államot pedig Bajnai Gordon
nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter képviseli idén a világ egyik
legnagyobb ingatlanos vásárán.
Budapest standja idén az innovációt
helyezi előtérbe, hangsúlyozva, hogy a magyar fővárosban épül az Európai Unió
Innovációs és Technológiai Intézetének székhelye, 2009 pedig a Kreativitás és
Innováció Európai Éve, melynek egyebek közt nagykövete Losonczi Áron, a
fényáteresztő beton feltalálója és Rubik Ernő is. A 150 négyzetméteres stand
bemutatja a legfrisebb magyar leleményeket, így a fényáteresztő betont, a 3
dimenziós jin-jangként is emlegetett Gömböcöt.
Az innováció mellett
stratégiai elhelyezkedésével, a Duna kínálta egyedi lehetőségekkel, valamint a
magasan képzett munkaerejével érvel Budapest.
Szemtől szemben a
Google vezérrel?
A magyar főváros idén először kiemelt lehetőséghez
jutott, hogy meggyőzze a világ 80 legjelentősebb vállalatának – egyebek mellett
a Microsoft, a Google vagy a UPS stratégiai döntéshozóit a régió előnyeiről.
Budapest a MIPIM-en részt vevő végfelhasználók ebédjének (“End Users Lunch”)
exkluzív szponzoraként 7 perces előadást tarthat, és egyéb megjelenésekkel is
felkeltheti a döntéshozók figyelmét. Az ebéden a Budapest Business Region
felkérésére Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter érvel a
magyar főváros mellett.
A standon kiállít a Budapest Business Region
keretei közt a DunaCity, a Talentis Group, a TÓPARK, a Duna Spirit, a B&V
Group, a Martinsa Fadesa, valamint az AERA Property Marketing, a BBR
klasztermenedzser cége. A BBR egyben további 12 klasztertagot is képvisel,
melyek külön kiállítóként nem jelennek meg. A fővárost a Studio Metropolitana,
az államot pedig az ITDH képviseli.
A világ legnagyobb ingatlanos
vására
A cannes-i MIPIM a világ vezető ingatlanos vására, mely az
ingatlan világának kulcsszereplőit látja vendégül minden évben: befektetőket,
fejlesztőket, végfelhasználókat, építészeket, szállodacsoportokat, politikai
döntéshozókat és ingatlanos szövetségeket. A vásár 1990 óta évről évre
gyarapítja résztvevőinek és kiállítóinak számát. 2008-ban, a 19. MIPIM-en 29 318
ingatlanpiaci szereplő vett részt, összesen 89 országból. A MIPIM-en nem csak a
globális trendek mérhetők le, de egyben a piac különböző szegmensei közti
párbeszéd helyszíne: a vásár négy napja alatt új ötletek születnek és nagy
jelentőségű szerződések köttetnek.
A Budapest Business Region
A Budapest Business Region egy folyamatosan bővülő ingatlanpiaci
klaszter és marketing platform, amely jelenleg 20 tagot számlál, köztük a régió
legjelentősebb ingatlanfejlesztőit. A több mint 3 millió fős budapesti régió
Európa 7. legnagyobb régiója, amely joggal pályázhat a Kelet-Közép Európa üzleti
csomópontja címre.