Megindult a vizsgálat az M0-tender ügyében

Megindította az eljárást a legutóbbi kizárásos útépítési tender nyomán a Közbeszerzési Döntőbizottság. Az M0-s déli szektorának új, 51-es főút és M5-ös közötti szakaszára kiírt pályázatra legolcsóbb ajánlatot benyújtó konzorciumot kizárták, ezért az jogorvoslatot kért.

A KDB legkésőbb harminc napon belül dönt, addig is megtiltotta a szerződéskötést, mondván: valószínűsíthető a jogsértés.

Június 15-én jelentette be a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt., hogy a betonutas Dunai György tulajdonában lévő Euroaszfalt vezette, többek között a Vegyépszer két cége alkotta konzorcium nyerte az M0-s déli szektorának új szakaszára kiírt közbeszerzési eljárást. A 6 kilométeres, kétszer háromsávos plusz leállósávos út megépítésére hatan pályáztak, két jelentkezőt a NIF kizárt.

A kizárt pályázók egyike, a spanyol Sedesa és a Szeviép alkotta konzorcium – amely tagjai egyebek mellett az M43-as egyik szakaszát is együtt építik – adta a legkedvezőbb, 9,69 milliárd forintos ajánlatot (nagyjából hatvanmillióval építettek volna olcsóbban, mint a győztesek). A NIF indoklása szerint azonban a pályázatuk nyolc ponton is érvénytelen volt, ezért nem vették figyelembe az elbírálásnál. A nyolc érvénytelenségi indok közül négy a műszaki-szakmai alkalmasságot biztosító erőforrásszervezet bevonásával függött össze. Emellett volt egy formai jellegű hiba, egy, a beárazott költségvetéssel összefüggő, továbbá a a pályázó nem tudott az ajánlattevő vízgazdálkodási építmények területre vonatkozóan megfelelő felelős műszak vezetőt megajánlani, és nem mutatta be a megajánlott eszközök elhelyezkedését sem.

A Sedesa az Index információ szerint a múlt héten, 23-án nyújtotta be jogorvoslati kérelmét a KDB-hez. A döntőbizottság tudomásunk szerint már másnap el is indította az ügyben a jogorvoslati eljárást. Az érintetteknek öt napon belül, tehát e hét közepéig jelezniük kell az eljárással kapcsolatos észrevételeket, míg a NIF-nek azonnal be kellett küldenie minden, az üggyel kapcsolatos okiratot. Az eljárás lezárultáig nem köthetnek szerződést a korábban kihirdetett nyertessel. A KDB eljárása 15, ha tárgyalást is tartanak, 30 napon belül be kell, hogy fejeződjön. Vagyis július második felére biztosan eldől, hogy az Euroaszfalt vezette konzorcium kezdheti-e meg várhatóan valamikor ősszel a 85 százalékban európai uniós támogatásból finanszírozott építkezést, vagy a beruházásra új tendert kell-e kiírni.