A válság közepén jött Budapestre az Armani

Másfél hónappal ezelőtt nyitotta meg üzletét és éttermét az Emporio Armani az Andrássy úton. A luxusmárka hivatalos megnyitóján az olasz divatmárka képviselőivel és a budapesti üzlet magyarországi franchise partnerével, Kedves Ferenccel beszélgettünk.

Az Armani első magyarországi üzlete az elmúlt években a luxusmárkák otthonává vált Andrássy úton nyílt meg. A boltot a feltörekvő piacokon alkalmazott gyakorlata szerint nem saját beruházásban nyitotta meg a Giorgio Armani által alapított olasz cég, hanem franchise partneren keresztül jelent meg a magyar piacon.

Az Armani képviselője a Portfolio.hu-nak elmondták, hogy régóta figyelték a magyar piacot és alapvetően csak a megfelelő franchise partner kiválasztására vártak már egy ideje. Az üzlet nyitásának időzítéséről az olasz cég képviselője elismerte, hogy a gazdasági válság miatt az valóban nem a legszerencsésebb, azonban egyrészt hosszú távra terveznek, másrészt pedig bíznak benne, hogy 2010-2011-re javulást mutat majd a kiskereskedelmi piac. Hozzátették továbbá, hogy a nyitás óta eltelt másfél hónap eladásai bizakodásra adnak okot.

Az Emporio Armani franchise partnereken keresztül jelenleg Varsóban és Zágrábban van jelen. Kérdésünkre a divatcég szóvivője elmondta, hogy jelenleg Közép- és Kelet-Európában a csehországi, szerbiai, szlovéniai és romániai terjeszkedés lehetőségét vizsgálják.

Ragaszkodott az Andrássy úthoz az Armani

Kedves Ferenc, a most megnyílt Armani üzlet és étterem magyarországi franchise partnere a Portfolio.hu-nak elmondta, hogy az olasz divatcégnek a tárgyalások során kifejezett kikötése volt, hogy az Andrássy úton nyíljon meg a budapesti üzlet. Az üzletember elmondta, hogy az üzlethelyiséget nem vásárolták meg, hanem bérbe veszik az ING Real Estate tulajdonában lévő Andrássy Palace-ban.

Az boltnyitás időzítéséről is megkérdeztük Kedves Ferencet, aki elismerte, hogy a válság az Armani célközönségének számító réteget is érinti, azonban szerinte az Armani üzletileg biztos alapokon áll és bízik benne, hogy hamarosan visszaáll a piac a “normál kerékvágásba”. A válsággal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy a költségeiket a mostani piaci környezetnek megfelelő szinten sikerült tartaniuk, ami nagy előny több versenytárshoz képest. Az első két hónap bevételei alapján Kedves Ferenc szerint van létjogosultsága Magyarországon egy Armani üzletnek.