Íme, ezek a legjobb internet bankok
Készítettek egy internetbanki felmérést a Bankmonitor.hu felhasználói körében. Az internetbankokról a design, a kezelhetőség és az elérhető funkciók alapján kértüek értrtékelést: legjobban az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen internetes felülete teljesített.
Május első két hetében közzé tettünk egy kérdéssort a Bankmonitor.hu-n. A 7 kérdésben rákérdeztünk az általatok használt internetbankra, mobil applikációra és néhány más szolgáltatásra is. Május közepéig 660 válasz érkezett kifejezetten drasztikus eredményekkel.
Összesítve kiderült, hogy a legelégedettebbek az MKB, az OTP Bank és a Raiffeisen Bank internetes alkalmazásának használói. Ehhez 11 bank internetbankjának értékelését vettük alapul. A kérdésekben a saját bank felületét design, kezelhetőség és funkciók szerint kellett értékelni egy ötös skálán. Ötös pontszámot az adott egy-egy tulajdonságra, aki nagyon jónak találta az internetbanki felületet abban a kategóriában.
Az MKB Bank és az OTP Bank mindhárom kategóriában dobogós lett, míg a Raiffeisen két kategóriában került fel a képzeletbeli pódiumra. Az egyedüli változatosságot az jelentette, hogy az elérhető funkciókban a CIB Bank lett a harmadik a két etalon mögött. A dobogós helyezettek mindenesetre valóban kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak, hiszen az OTP Bank (meglepő, hiszen általában a kis bankok tudnak innovatívak lenni) és az MKB Bank az, aki ábrát vagy diagramot is használ a pénzügyek megjelenítésére. (Az Erste Bank internetbankja a 2013. május 21-i képet tükrözi – azóta az internetbanki felület megújult a banknál.)
Alkalmazások gyerekcipőben
2012-ben az okostelefonok száma elérte a 3 milliót Magyarországon és az új telefoneladások miatt ez a szám jelentősen nő minden évben a mediainfo szerint. Ilyen növekedés mellett szükségszerű, hogy a bankok is reagáljanak az okostelefonok térnyerésére.
Első alkalmazásokra vonatkozó kérdésünkben az okostelefonra letölthető alkalmazásokra kérdeztünk rá. Meglepő módon sokan gondolják azt, hogy bankjuknál nem találnak letölthető alkalmazást, pedig van vagy éppen fordítva. A kommunikáció az első fontos lépés a fejlesztés után, hiszen annak hiánya félreértésre adhat okot. A megfelelő üzenet, hogy a bankomnak van-e internetbankja vagy sem, segít az elégedettségben. A kitöltők fele például egyáltalán nem tudja, hogy bankjának van-e letölthető alkalmazása.
E mellett természetesen kíváncsiak voltunk a tényleges használatra is: kevesebb, mint a kitöltők húsz százaléka jelölte azt meg, hogy használja az applikációt és elégedett is azzal. 0-9% jelezte azt, hogy ugyan használja, de nem elégedett vele.