Vihar előtt köpönyeg! Viharkárok elleni védekezés hatékonyan!

Lerombolt háztető, berepedt szélvédő, tönkrement gyümölcsös – csak néhány példa a nyári hónapokban egyre gyakoribb viharok által okozott károk közül, amelyek minden évben jelentős kiadásokra kényszerítik a kárt elszenvedőket.

A Genertel direkbiztosító szakemberei szerint ha komolyan vesszük a vihar előtti SMS figyelmeztetést, akár teljes mértékben elkerülhetjük az időjárás okozta lakás- és gépjárműkárokat. Ha ilyen viharjelző üzenetet kapunk, érdemes megtennünk néhány fontos intézkedést, hogy megelőzzük vagy enyhítsük a káreseményt.

A Mabisz adatai szerint tavaly ilyenkor, május és június hónapokban az árvízkárokra összesen harminc milliárd forintot fizettek ki a biztosítók. A környezeti károk közül 2010-ben a vihar okozta a legtöbb kárt; Magyarországon összesen kétszázezer bejelentett viharkárt és hatezer árvízkárt regisztráltak a biztosítók a nyári időszakban. És bár az idei év talán kevésbé lesz szélsőséges, mint a tavalyi, a viharkárok minimalizálása továbbra is első számú feladat maradt. Ebben szerepet játszik az emberek felelősségtudatos viselkedése csakúgy, mint a biztosítók által nyújtott szolgáltatások, amelyek a kártérítés mellett a kármegelőzésre helyezik a hangsúlyt.

„Immár nem csak külföldön, de itthon is az figyelhető meg, hogy ahol az érintettek időben óvintézkedéseket fogatosítanak, kimutathatóan csökken az olyan balesetek, károk száma, amelyeket az időjárás okoz. Ezt felismerve ma már minden lakás- vagy gépjármű-biztosítással rendelkező ügyfelünk ingyenesen kap ilyen értesítést.” – mondta Csikós Dániel a Genertel direktbiztosító vezérigazgatója.

Előzzük meg a bajt – praktikus tanácsok a káresemény megelőzéséért

A kellő időben érkező időjárási információk életet menthetnek, és megelőzhetik a személyes vagyontárgyakban bekövetkező károkat. Ennek érdekében néhány óvintézkedést is meg kel tennünk:

Vihar esetén rögzítsük, vagy vigyük biztos fedél alá a szabadban lévő tárgyakat.
Szélvihar esetén zárjuk be az ablakokat, húzzuk le a redőnyöket, nézzük meg, hogy becsuktuk-e az összes ajtót.

Villámcsapás veszélye esetén áramtalanítsuk az elektronikus berendezéseket.
Heves eső esetén ellenőrizzük, hogy nem tömődtek-e el a lefolyók és az ereszcsatornák.
Vihar, zivatar és jégeső esetén ne keressünk menedéket fák alatt, ne tartózkodjunk a szabadban és ne használjunk telefont, vagy más elektronikus berendezést.
A járműveket vigyük fedett helyre, garázsba, vagy a szabadban fedjük le ponyvával.

Ha már megtörtént a baj – kárenyhítési tanácsok

Ha mégis bekövetkezik a kár, a Genertel az alábbi tanácsokat ajánlja a károsultak figyelmébe:

Elsőként arról kell meggyőződni, hogy van-e közvetlen életveszélyt jelentő károsodás az épületen. Célszerű minél előbb értesíteni a katasztrófa-védelmet vagy a tűzoltóságot a további károk bekövetkezése és az azzal járó esetleges személyi sérülések megelőzése érdekében.

Lehető leggyorsabban értesíteni kell a biztosító társaság kárszakértőjét

A kárszakértő megérkezéséig javasolt a káresetből visszamaradó törmelékek megőrzése, mely a pontos kárfelmérést segíti, így a kárfelmérés és a kifizetés menete is gyorsítható.
A tetőt ért kisebb károsodások esetén javasolt ideiglenes fóliázás készítése a sérült szakaszon, a kárenyhítés érdekében.

Nagy segítség a biztosítónak, ha a keletkezett károsodásokat lefényképezzük, ez megkönnyíti a kárfelmérést.

A Genertelről

A Genertel Magyarország első direktbiztosítója, a Generali csoport tagja. A Genertel – a csoport nemzetközi tapasztalataira építve – új, innovatív biztosítás-értékesítési modellt működtet sikeresen a hazai biztosítási piacon. A tanácsadók közbeiktatása helyett egyszerű és jól felépített weboldal, valamint felkészült call-center segíti a biztosítás iránt érdeklődőket. Az így adódó megtakarítás jelentős részét a biztosító olcsóbb, versenyképesebb díjak formájában átengedi ügyfeleinek.

A Genertel határozott törekvése, hogy folyamatosan lépést tartson a technológiai fejlődéssel, modern és kényelmes megoldásokat kínáljon ügyfelei számára. E célból a szerződéskötés teljes egészét elektronikus alapokra helyezte, amellyel jelentős költséget takarít meg, amit ügyfeleinek alacsonyabb díj formában ad át.

A jó biztosítás, praktikus szolgáltatásokból és kis költségvetésből születik. Az online értékesítői háttér, a nemzetközi biztosítói tapasztalat, a folyamatos termékfejlesztés és innováció együtt lehetővé teszi a személyre szabott családi biztosítást, amit a Genertel kínál ügyfeleinek.