Bővülő Audi termelés

Az AUDI AG folytatja értékesítése intenzív bővítését, a vállalat áprilisban világszerte mintegy 109.400 autót értékesített, ami 13,2 százalékkal múlja felül az előző év azonos hónapjának volumenét. Az idei év első négy hónapja során a kiszállítások nagyjából 422 ezer darabbal 17,0 százalékkal alakultak magasabban 2010 ugyanezen időszakáénál.

Németországban az Audi 16,1 százalékos áprilisi bővüléssel egyértelműen felülmúlta az első negyedév növekedési ütemét. Európában összességében szintén emelkedtek az eladások, amit Kelet-Európa piacainak igen jelentős 30,1 százalékos bővülése is nagyban elősegített. Az ázsiai/csendes-óceáni térségben elért újabb rekordhoz az indiai értékesítés erőteljes fejlődése is hozzájárult.

„Az Audi értékesítése világszerte jelentős növekedést produkált, s tekintetbe véve jelenlegi megrendelés-állományunkat egyértelműen jó úton haladunk az idén 1,2 millió autó kiszállítását célzó tervünk teljesítése felé“ – jelentette ki Peter Schwarzenbauer, az AUDI AG igazgatótanácsának marketing és értékesítés területeiért felelős tagja. A márka felsőkategóriában nyújtott kiváló teljesítményét értékelve így folytatta: „További lendületre számítunk az Amerikai Egyesült Államok piacán épp ezekben a napokban bemutatkozó A7 Sportback modellünktől, amelyből rövid időn belül nagyjából minden negyediket már egyesült államokbeli vásárlóinknak tervezzük értékesíteni.“

Az Audi az elmúlt hónap során már különösen sikeresnek bizonyult a felsőkategóriában, még mielőtt A7 Sportback és új A6 Limousine modelljei számos jelentős piacon megjelentek volna. A márka e szegmensben világszerte 20,6 százalékos növekedést ért el, az Audi Q7 felsőkategóriájú SUV-modell eladásai például 48,1 százalékkal emelkedtek. Ugyancsak kiváló számok jellemezték az Audi A8 értékesítését is, amelyből a január és április közötti időszak során egyedül Nyugat-Európában 3.400 darab talált gazdára, de 1.780 új forgalomba helyezéssel az A8 Németországban is tovább erősítette pozícióit.

Az A8 mellett áprilisban mindenekelőtt az Audi A1 iránti kereslet és az új A6 Limousine sikeres bemutatkozása gondoskodott jelentős emelkedésről a német piacon, ahol a 22.204 vásárlói kiszállítás 16,1 százalékkal szárnyalta túl az előző év azonos hónapjáét. Igen magas, százalékos arányban kétszámjegyű növekedésről számolhattak be számos európai exportpiacról is, elsősorban Franciaországból (5.535 eladott autó, plusz 20,5 százalék) és Oroszországból (2.821 eladott jármű, plusz 36,1 százalék). Magyarországon 189 vásárlói kiszállítás volt áprilisban, 15,2 százalékkal több mint az előző év azonos hónapjában.
A négykarikás márka egész Európára vetítve áprilisban 10,1 százalékkal, mintegy 63.650 darabra, az év első négy hónapja alatt pedig összesítve 13,6 százalékkal, összesen 250.150 járműre növelte eladásait.

Szintén sikerrel ismételték az ingolstadtiak amerikai egyesült államokbeli sikereiket, az itt kiszállított 10.018 Audi 7,5 százalékos bővüléssel az áprilist egyből az idei év értékesítési szempontból legsikeresebb hónapjává avatta. A Kanadában április folyamán elért 16,0 százalékos növekedéssel az észak-amerikai értékesítés az év első négy hónapja során mintegy 43.500 járműre adódott, 17,0 százalékkal múlva felül az előző év azonos időszakának volumenét.

Az Audi legjelentősebb exportpiacának áprilisban is Kína számított, ahol az eladások a tavalyi évhez képest további 21,2 százalékkal, összesen 23.766 darabra emelkedtek. Az Audi ezzel április végéig immár 87.888 autóját adta el Kínában, ami 23,7 százalékos növekedést képvisel. Az ázsiai/csendes-óceáni térség dinamikája tekintetében tovább nőtt India jelentősége, ahol az Audi az év első négy hónapja során 1.986, az előző esztendő ugyanezen időszakához mérten kétszer annyi prémium autóját szállíthatta ki.