Átadták az első 100 százalékban magántőke bevonásával megvalósult MOL Bubi gyűjtőállomást a Corvin Sétányon – a magánszektorban elsőként a Futureal áldozott saját közbringarendszer állomás létesítésére
Újabb gyűjtőállomással bővült a MOL Bubi közbringarendszer a Corvin Sétány szívében. Ez az első olyan gyűjtőállomás, amely teljes mértékben magántőkéből valósult meg, a VIII. kerületi városrész teljes megújulásáért felelős Futureal Csoport finanszírozásával.
A budapesti közbringarendszer idén szeptember végéig további 22 új gyűjtőállomással, 616 dokkolóhellyel és 50 kerékpárral bővül. Ennek keretében a Corvin Sétányon – egyedülálló
módon magántőkéből, teljes mértékben a Futureal Csoport finanszírozásával – a Corvin Pláza Futó utcai bejáratával átellenben, a pékség előtt kapott helyet egy új gyűjtőállomás. Ezt a MOL Bubi állomást is olyan terminállal látták el, amelyen keresztül az alkalmi felhasználók is tudnak regisztrálni és jegyet vásárolni. Az új gyűjtőállomás várhatóan mind az itteni lakók és dolgozók – együtt mintegy 8000 fő -, mind a környékre látogató turisták körében elősegíti majd az egyszerű és környezetbarát közlekedést.
Berki János, a Futureal projekt igazgatója elmondta: „A Corvin Sétány megvalósítása során
mindvégig kiemelt szempont volt a fenntarthatóság, és hogy az új lakó- és irodaövezet
emberközpontú, élhető legyen. Már az irodák tervezése során is figyelmet szenteltünk a
kerékpártárolók kialakításának, a kerékpárosbarát környezet megteremtésének, a Futureal
által fejlesztett valamennyi irodaházban környezettudatosan alakítottuk ki a biciklitárolókat,
és a hozzá tartozó öltözőket és zuhanyzókat. Szintén fontos szempont minden irodafejlesztésünknél a kerékpáros megközelíthetőség, amelyre – ahogyan eddig is – ezután
is nagy hangsúlyt fektetünk majd. Az európai nagyvárosokban sikerrel üzemeltetett és
Budapesten is nagy népszerűségnek örvendő közbringarendszer rendszer egyik állomásának
idetelepítése szintén ezt a szemléletet tükrözi.” Hozzátette: „A Magyar Kerékpárosklub
adatai alapján az utóbbi húsz év alatt megtizenegyszereződött a bringázók száma
Budapesten, mi ezért is fontosnak tartottuk a fenntartható közlekedés támogatását.
Egyetértve a MOL és a BKK célkitűzéseivel, a magánszektorban elsőként áldoztunk saját Bubi
állomás megvalósítására”.
2004 óta, Közép-Kelet-Európa legnagyobb városfejlesztési projektje keretében, ez a közel 22
hektáros VIII. kerületi városrész teljes infrastrukturális, építészeti és környezeti átalakuláson
esett át, amellyel kiérdemelte – Magyarországon elsőként – a város- és ingatlanfejlesztési
szakma Oscar-díját, az Urban Land Institute „Global Award for Excellence” díját. A díj
indoklásában is kiemelték, hogy a projekt egészségtudatos, alacsony széndioxid kibocsátású,
emberi léptékű városi környezetet teremtett. A díjnyertes Corvin Sétányra a CNN amerikai
hírcsatorna is felfigyelt, a közelmúltban sugárzott riportjában a Sétányt „Budapest egyik
egtrendibb városrészeként” aposztrofálta.