Tarlós: 31 projekt van a fiókomban
Milyen projektek valósulhatnak meg Budapesten a következő négy évben? Mit tart Tarlós István a fiókjában? Miért nem kezd semmit a főváros a Dunával? Mi lesz a Lágymányosi híd új neve? Tarlós István főpolgármesterrel Cannes-ban, Európa első számú ingatlanpiaci kiállításán, a Mipim-en beszélgettünk a budapesti standon.
Portfolio.hu: Tavalyi főpolgármesterré választása óta először volt alkalma részt venni Európa legnagyobb ingatlanpiaci kiállításán, ahol a legtöbb európai nagyváros képviselteti magát. Mik a benyomásai, milyen erős a verseny?
Tarlós István: Valóban először jutottam el a Mipim-re. Elsősorban azért jöttem ide, hogy tájékozódjam, milyen erős a városok jelenléte és, hogy megéri -e erősíteni Budapest megjelenítését a nemzetközi ingatlanos világban. Eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy van értelme, hiszen itt lehetőség van bemutatni azokat a projekteket, melyekhez fejlesztőket vagy befektetőket keres a város. Sajnos nekünk – bár az elmúlt években ennek az ellenkezőjét hallottam a korábbi városvezetéstől – nincs most olyan előkészített projektünk, amivel igazán megérte volna idejönni Cannes-ba. Szeretnénk az itteni megjelenésünket erősíteni, nem szabad erre sajnálni a pénzt, ráadásul nem is kerül olyan sokba a markánsabb jelenlét. Azt akarom, hogy év végéig a közgyűlés által jóváhagyott városrendezési és városfejlesztési terv alapján legyen egy olyan budapesti projekt, amivel a nemzetközi színtéren meg tudunk jelenni, különben nagyon le fogunk maradni a városok versenyében. Az a dolgunk az előttünk álló években, hogy egyrészt a várost rendbe tegyük, másrészt, hogy előkészítsünk olyan terveket, melyek belátható időn belül, de nem feltétlenül a mostani ciklusomban megvalósíthatók. Ezekkel a projekttervekkel aztán nyugodtan kereskedhetünk itt Cannes-ban, illetve a másik meghatározó európai ingatlanos kiállításon, a müncheni Expo Reálon. Ha ez sikerül, akkor talán előre tudunk lépni a városok versenyében. Nagyon remélem, hogy már ősszel Münchenben, de legkésőbb jövőre itt Cannes-ban sokkal tartalmasabban tudjuk majd megjeleníteni magunkat és lehetőségünk lesz befektetőket keresni az elképzeléseinkhez.
Tovább a Portfolio.hu interjújára.