Az ideális bevásárlóközpont

Az általános piaci trendekről, a legfontosabb makrogazdasági statisztikákról, és a bevásárlóközpontokkal kapcsolatos folyamatosan változó igényekről szólt a Futureal, a Jones Lang LaSalle, valamint a GfK Custom Research közös háttérbeszélgetése.

A piaci mutatók katasztrofálisak, pénzünk továbbra sincs a vásárlásra, ennek ellenére az üzletközpontok látogatottsága folyamatosan magas. Vizsgálva a régiónkban lévő országok adatait az elmúlt két-három évre, mind a GDP, mind az infláció, mind pedig a kiskereskedelmi forgalom tekintetében rendre a sereghajtó országok közé tartozik hazánk. Alacsony a GDP növekedésünk, magas az inflációnk, és a kiskereskedelem forgalma is folyamatosan csökken az elmúlt években. Futó Péter, a Futureal csoport elnöke elmondta, hogy a Magyarországon fejlesztők kimondottan nehéz helyzetben vannak a régiós versenytársakhoz képest is, mivel míg nálunk a kamatfelár 250-300 bázispont, addig a velünk egy régióba tartozó Lengyelországban vagy Csehországban ugyanez az érték csak 50-100 pont között mozog. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a magyarországi fejlesztésekhez a fejlesztők 2 százalékkal drágábban kapják a hitelt.

Tovább a ReSourceinfo.hu cikkére.