Az autósok türelmét kéri a TóPARK
Az M1 autópályán forgalomkorlátozás lépett érvénybe a TóPARK autópálya-csomópontjának építése miatt. A 2009. őszén megkezdett kivitelezés elérte azt a fázisát, amely szükségessé tette az M1-en a sávelhúzást és sebességkorlátozást a Budapest és a Bécs felé vezető útszakaszon egyaránt.
Az építés várhatóan a nyári hónapok végégig tart, a forgalommódosító intézkedések hat ütemben követik majd egymást. Ennek első lépése a közelmúltban életbe lépett, ideiglenes forgalmi rend. A legnagyobb mértékű korlátozás a hídszerkezet beemelésének idejére várható, a nyári hónapok első felében. A közcélú beruházás rendhagyó módon nem állami, hanem magántőkéből valósul meg, mivel a csomópont építését a TóPARK finanszírozza; a fejlesztés beruházási költsége mintegy 2 milliárd forint.
Az M1 autópálya Budapest és Bécs felé vezető szakaszán egyaránt, Törökbálintnál 60-as sebességkorlátozó tábla és sávelhúzás lassítja az autósforgalmat. Az óvintézkedést a TóPARK autópálya-csomópontjának kivitelezése tette szükségessé.
Rendhagyó, hogy a csomópont nem állami beruházás keretében épül meg, hanem teljes egészében a TóPARK finanszírozza, annak ellenére, hogy közcélú közlekedési infrastruktúra fejlesztés a cél. A beruházás értéke meghaladja a 2 milliárd forintot, amely ez esetben magántőkéből valósul meg, így a TóPARK ismét egy kimagasló volumenű fejlesztéssel támogatja a régiót.
A közvetlen autópálya-kapcsolat építését 2009. szeptemberében kezdte meg a PORR Építési Kft. Azóta elkészült az organizációs és a forgalomtechnikai terv, a kivitelezés előkészítését követően pedig megkezdődtek a cölöpözési- és felmenő szerkezeti munkák, melyek egyes ágakon már be is fejeződtek. A cölöpözés mellett a cölöpösszefogó gerenda behelyezése és a pilléroszlopok építése is befejeződött, így egyre látványosabbá válik a csomópont épülése.
A munkálatok várhatóan hat ütemben okoznak forgalmi rend módosítást az M1 Törökbálint mellett elhaladó szakaszán, a jelenlegi korlátozás a folyamat első állomása. A legjelentősebb mértékű korlátozás a hídszerkezet beemelése alatt várható.
A TóPARK részéről mindez már a korábban megkezdett közlekedésszervezés folytatása, hiszen 2009. tavaszán már felajánlott egy 10 hektáros területet a régiót és egyben a városközpontot is kiszolgáló Budai Intermodális Központ (BIK) megépítésére, és azóta is aktívan részt vesz a megvalósításban.
A TóPARK és a csomópont kivitelezője arra törekszik, hogy a munkálatok a lehető legkisebb fennakadást okozzák a megszokott forgalmi rendben, és tisztelettel kérik az autósok türelmét.