Lengyel postai szolgáltató lép a magyar piacra

300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás. Az Integer.pl csoport a magyar csomagszállítások volumenének növekedésére számít, és partnereket keres tervezett fejlesztésének megvalósításához. A magyar postai piac éves volumene megközelíti a 8,5 milliárd forintot, amelynek 80 százaléka a vállalkozások közötti forgalomból származik.

Az Integer.pl a világ vezető csomagküldőterminál-gyártója és Lengyelország legnagyobb magánkézben lévő postai szolgáltatója, amely 600 csomagküldő terminálból álló hálózatot működtet Lengyelországban, Oroszországban és Ukrajnában. Az Egyesült Államokbeli PineBridge Investments nevű globális magántőke-alappal karöltve a cég arra törekszik, hogy összesen 300 millió eurós tőkebefektetéssel három éven belül egy 16 ezer easyPack terminálból álló hálózatot alakítson ki Európában és a Független Államok Közösségében.

„A Lengyelországban elindított szolgáltatás iránt folyamatosan növekvő érdeklődést tapasztalunk; ezek a berendezések sikeresen váltották fel a csomagküldés hagyományos formáit, ezért döntöttünk az easyPack terminálokból álló hálózatunk bővítése mellett. Magyarország előkelő helyen szerepel célpiacaink között, Oroszországgal, Ukrajnával, Csehországgal és Szlovákiával együtt” – szögezi le Rafał Brzoska, az Integer.pl csoport elnök-vezérigazgatója.

A magyar expressz csomagszállítási piac a várakozások szerint gyorsabban fog nőni az EU-16-ok átlagánál, részben a gyorsabb gazdasági növekedésnek, részben a kompetitív költségelőnyöknek köszönhetően. „Mindemellett hatalmas lehetőségeket látunk az expressz csomagküldő szolgáltatások fogyasztói szegmensében azáltal, hogy az ügyfeleknek egyszerű, automatizált hozzáférést biztosítunk a szolgáltatáshoz” – teszi hozzá Brzoska.

A gazdasági nehézségek ellenére a futár-, gyorspostai és csomagküldő szolgáltatások iránti kereslet folyamatosan nő Magyarországon, a piac összértéke 4,9, forgalma 5,5 százalékkal bővült 2011-ben. Az, hogy a piaci érték növekedése alulmúlta a forgalombővülést, az erős árversenynek, valamint annak tulajdonítható, hogy a sztenderd kategóriában egyre nő a vállalatoktól a végső fogyasztók felé irányuló kereskedelem. A gazdaságos szolgáltatások terén tapasztalható növekedés messze meghaladta a prémium szolgáltatások bővülését, és a következő években e trend folytatódására kell számítanunk.

Az Integer.pl számításai szerint a hálózat kiépítése az első három évben jelentős anyagi támogatást igényel, és csak ezután válhat önfenntartóvá. A cég beruházása nem csak a berendezések üzembe helyezésére terjed ki, hanem a legnagyobb magyarországi piaci szereplőkkel kialakítandó IT-integrációra, valamint az ügyfeleknek szóló megoldással összefüggő erőteljes marketing-tevékenységre is. Az Integer.pl olyan magyar partnereket keres, melyek közre tudnak működni a hálózat gyors kiépítésében, mint például a postai vagy futárpostai szolgáltatók.

„Az e-kereskedelem gyorsan bővül Magyarországon a szélessávú hozzáférés javuló penetrációjának, a biztonságos online fizetési megoldások térhódításának, valamint annak köszönhetően, hogy az emberek mindinkább hozzászoknak az interneten történő vásárláshoz. Várakozásaink szerint mindez tovább növeli a sztenderd csomagok forgalmát mind a belföldi, mind az európai piacon, és ezzel komoly lökést ad a nem-prémium csomagküldő szolgáltatási szegmens számára is” – magyarázza Rafał Brzoska.

Az easyPack terminálokból álló hálózat a világ második legnagyobb ilyen jellegű hálózata, és az egyetlen olyan innovatív megoldás Lengyelországban, amely csomagok gyors és biztonságos elküldését és átvételét teszi lehetővé a nap 24 órájában, a hét minden napján, sorban állás nélkül, kényelmesen elérhető helyszíneken. Az easyPack terminálokkal időt lehet spórolni és csökkenthetők a szállítási költségek. A terminálokat könnyen elérhető helyszíneken állítják üzembe, így benzinkutakon, tömegközlekedési csomópontokban vagy bevásárlóközpontokban. A megoldás lényege, hogy a címzettnek nem kell otthon várnia a futár érkezésére – az SMS-ben vagy e-mailen érkező értesítés kézhez vétele után – eldöntheti, hogy munkába menet, ebédidőben, vagy hazafelé veszi fel csomagját.

Az új megoldás kedvezően hat az e-kereskedelem dinamikus fejlődésére, és funkcionalitása nemcsak az e-ügyfelek és az e-kereskedelemben aktívan részt vevő vállalatok számára érték, hanem az elektronikus eladásokban részt nem vevő magánszemélyeknek és cégeknek is. Az easyPack csomagküldési lehetőség jelenleg több mint háromezer e-áruház számára elérhető, és mintegy tízezer elektronikus értékesítő veszi igénybe a szolgáltatást.