Egyirányú lehet a pesti alsó rakpart
A BKK 2012 tavaszára készítette el a fővárosi Duna-partok fejlesztési koncepciójának első munkaanyagát.
Leghangsúlyosabb elemként a pesti alsó rakpart belvárosi (a Március 15. tér – Jászai Mari tér közötti) szakaszának forgalomcsillapításával számol az ősszel a fővárosi közgyűlés elé kerülő rakpartfejlesztési koncepció. A legpuhább verzió szerint 30-40 kilométer/órás sebességhatár és járdaszintre emelt zebrák segítenék elő az új Duna-parti sétány elérését, a köztes változat egyirányúsítással és egy sáv elvételével operál, míg a legdurvább forgatókönyv szerint kizárnák a teljes autós forgalmat – írja az Index.
Mint az internetes lap megtudta, a BKK 2012 tavaszára készítette el a fővárosi Duna-partok fejlesztési koncepciójának első munkaanyagát. A még nem véglegesített tervezet még szakmai koordináción van, várhatóan ősszel dönthet róla a közgyűlés. A koncepció fő célja, hogy új – eddig gyakran tabuként kezelt – gondolatokat vessen fel, és ösztönözze a Duna-partokról folyó párbeszédet.
Így például a közúti forgalom 2007 óta tartó 10-15 százalékos csökkenése felvetette annak lehetőségét, hogy a pesti alsó rakpart belvárosi (a Március 15. tér – Jászai Mari tér közötti) szakaszának a forgalmát korlátozzák és a közúti forgalom által elfoglalt helyet csökkentsék. A felszabaduló területen gyalogos-kerékpáros sétányt, a Dunával közvetlen kapcsolatban lévő korzót építenének.
A forgalom korlátozására háromféle változat készült. A legkeményebb lépés a gépkocsiforgalom teljes kitiltása lenne az érintett alsó rakparti szakaszon. Ez a verzió a dugódíj bevezetéséhez volt kötve, mivel a dugódíj jelentősen csökkentette volna a pesti alsó rakparton meghatározó tranzit forgalmat. A feltételezések szerint a maradik tranzitautóst a budai alsó rakpart elbírta volna. A dugódíj leszavazásával ez a változat egyelőre kevésbé valószínű.
Előtérbe került viszont a pesti alsó rakpart északi irányba történő egyirányúsítása. Ezzel egy sávnyi területet nyernének a gyalogosok és a kerékpárosok. A legpuhább verzió 30-40 km/órás sebességhatár bevezetésével és járdaszintre emelt zebrákkal számol. A verziók forgalmi modellszámai még nincsenek meg, a BKK ezeket a koncepció őszi véglegesítéséhez prezentálja. A teljes cikket itt olvashatja!