Office Garden II. – Hatékonyabb irodakialakítás kevesebb pénzért

Jó hír az irodát kereső cégeknek, hogy költözés esetén havi szinten akár 20%-al csökkenthetik bérleti díjukat, anélkül, hogy módosítani kényszerülnének a dolgozói létszámot, vagy az igényelt irodaterületet. A hamarosan átadásra kerülő Office Garden II. üteme fejlesztése során a hatékony irodakialakítást, az alacsony üzemeltetési költséget és a természetes munkakörülményeket tartották szem előtt.

Mikor éri meg egy cégnek, hogy ‘A’ kategóriás irodaházból egy másik, ‘A’ kategóriás irodaházba költözzön 2010-ben?

Abban az esetben, ha minden dolgozója számára biztosítani tudja a jelenlegivel azonos méretű és színvonalú munkaterületet, valamint az irodabérléssel kapcsolatos összes költséget csökkenteni tudja vagy legalább is nem növelni.

“Egy hatékony irodaházban kisebb irodaterületen lehet elhelyezni ugyanannyi dolgozót, ezen kívül jelentősen csökkennek az irodabérléssel kapcsolatos költségek. A havi bérleti díj megtakarítás, a jelenlegi irodaterülethez képest, a terület- és az egyéb költségmegtakarítások figyelembe vételével akár 20%-os is lehet. ” – mondta Torma Ignác, az Office Garden irodaparkot fejlesztő GRT Group vezetője.

Hogyan lehetséges mindez?

Új, modernebb munkaállomások kialakításával látványos terület-megtakarítások érhetők el – ilyen például a hot desk, amelyet rotációs alapon egyszerre több dolgozó használhat, ami kiváló megoldás olyan cégek számára, ahol a munkatársak gyakran végzik feladataikat házon kívül.

A hatékonyabb kiosztású épületnek köszönhetően elért terület-megtakarítás nem csak a havi bérleti díj csökkenéséhez járulhat hozzá, hanem alacsonyabb járulékos költségeket eredményez – mint például kisebb üzemeltetési, takarítási, vagy áramfogyasztási díj.

A modern, és környezettudatos építési technológiák miatt az új irodaházak üzemeltetési költsége alacsonyabb, mint a korábban épített házaké.

A XI. kerületben, a Szerémi úti közlekedési folyosó mentén elhelyezkedő Office Garden irodapark már elkészült két irodaházában a hagyományos kialakítású épületekhez képest azonos területen kb. 15-20%-kal több munkaállomást lehet kialakítani. Az alábbi táblázatból jól látszik, hogy 1100 m2 irodaigény esetén egy hagyományos, modern irodaház kb. 70 főt, míg az Office Garden irodaház átlagosan 95 dolgozót tud elhelyezni.

1100 m2 irodaigény esetén dolgozói létszám elhelyezése:

Átlagos ‘A’ kategóriás irodaházban:
  
Office Garden irodaházban

30db 1 fős szoba

31db 1-2 fős szoba

2 db 4 fős szoba    

2 db 4 fős szoba & 1 db 15 fős szoba

29 fő nyitott térben

28 fő nyitott térben

Összesen: 67 fő
    
Összesen: 82-113 fő

“A 17.000 m2 -es  Office Garden II. tervezésénél mindig is a hatékony irodakialakítást, az alacsony üzemeltetési költségeket, és a magas ár-érték arány tartottuk szem előtt.” – tette hozzá Torma Ignác. – “A projekt során olyan többlet beruházásokat végeztünk, melyek ugyan extra kiadásokat jelentettek számunkra, de jelentősen csökkentik a bérlők számára az üzemeltetési költségeket. Kedvező áron kínálunk igényes és minőségi irodakörnyezetet.”

A különböző technikai megoldásokkal az Office Garden irodáiban az üzemeltetési költség akár 15-20%-kal csökkenthető más házakhoz viszonyítva. Ez, és a hatékony irodakialakítással elérhető bérleti díj csökkenéssel párosulva nagyon magas ár-érték arányt teremt.

Az irodapark területére az elektromos áram nagyfeszültségű formában érkezik, ezt helyben, a parkban saját transzformátor állomásokkal alakítják át a bérlők számára, a megszokott 240V-os feszültséggé. A transzformátorok segítségével így az elektromos áram díja 25%-kal alacsonyabb, mint a hagyományos megoldást használó irodaházak esetében. Az alkalmazott VRV légtechnika is az üzemeltetési költségek csökkentését szolgálja; a Magyarországon egyedülálló technika képes működés közben a hő akár 80%-ának a visszanyerésére is, ami jelentősen csökkenti a rendszer energiaszükségleteit.

Az irodapark hatékonyságát igazolja, hogy az első ütem közel 70%-a már bérlőre talált, a II. ütem irodaterületeire előrehaladott bérleti tárgyalások folynak.

Az Office Garden II. jelentős irodaalakítási rugalmasságát és hatékonyságát álpadló és álmennyezet alkalmazása teszi lehetővé. Mindkettő teljesen elbontható, rugalmasan alakítható. Mivel az Office Garden barnamezős beruházással készül a szabadon álló épületek formáját, elrendezését nem kellett más, meglévő épületekhez, egyéb városképi előírásokhoz alakítani; az épületben minden munkaállomás számára biztosított a természetes megvilágítás, a felsőbb emeletekről pedig széles panoráma tárul a budai hegyekre. A II-es ütemben étterem, kávézó, 318 férőhelyes mélygarázs és kerékpár tárolására alkalmas helyiség áll majd a bérlők rendelkezésére. A bérlők további kényelmét szolgálja az irodapark külön buszjárata, amely egész nap folyamatosan közlekedik a Móricz Zsigmond körtér és az Office Garden között.