A MIPIM első napjának mérlege – A Budapest Business Region jelenti

2011. 03. 08-án újból megnyitotta kapuit a cannes-i MIPIM. A Budapest Business Region idén Budapest stand vendégeként képviselteti magát az expon. A főváros standját Tarlós István, Budapest Főpolgármestere nyitotta meg beszédével.

A tiszta, de hűvös cannes-i idő a kiállítóknak kedvezett a MIPIM első napján. Hatására a nap folyamán jelentősen emelkedett az érdeklődők száma a vásártéren, ezért annak ellenére, hogy a délelőttöt a csekélyebb érdeklődés jellemezte, a délutáni standmegnyitót már egy nyüzsgő közönség fogadta.

Tarlós István Budapest Főpolgármestere a nemzetközi sajtó jelenlétében nyitotta meg ünnepélyes keretek között a 2011-es MIPIM Budapest standját, kedd délután. A Főpolgármester beszédében elmondta, hogy a fővárosban egy pozitív értelemben vett mentális és politikai változás ment végbe. Budapestre invitálta a MIPIM befektetői és fejlesztői közönségét, és hangsúlyozta: a város vezetése a jövőben mindent el fog követni annak érdekében, hogy a régióban érdekelt és a régió iránt érdeklődő befektetők és fejlesztők számára megfelelő partner legyen. Továbbá Tarlós István a standon fogadta Alexander Zsukov orosz miniszterelnök-helyettest egy rövid megbeszélés erejéig.

A megnyitót magyar borokkal fűszerezett beszélgetés követte, ahol a jelenlévők személyes meghívást kaptak a március 9-i standeseményre, a Budapest Business Region “B my guESt” névre keresztelt borkóstolójára.

A BBR 2011-ben a budapesti stand vendégeként vesz részt a MIPIM-en, idei jelenlétében a folyamatosság fenntartása játszza a főszerepet. Habár a jelenlegi kiállítói terület az előző évi 55%-át teszi ki, korábbi, előnyös pozícióját megőrizte, és közvetlenül a bejáratnál helyezkedik el. A „Budapest. Get engaged” című BBR imázsfilm ebben az évben is megtekinthető a MIPIM-en, ezúttal 3D-s verzióban. Az így megújult filmre Tarlós István főpolgármester is utalt beszédében.

Jellemző tendencia a 2011-es MIPIM-en, hogy a válság átmeneti időszakában a régiók nemzetközi fórumokon való megjelenésében kulcsszerepet kap az önkormányzatok nyújtotta támogatás. Elsősorban a régiók kommunikálnak komplex stratégiájukról, vízióikról és kiemelkedő projektjeikről.

Számely Péter (Hypo Investment Bank) elmondása szerint az osztrák és német befektetői piacok a közeljövőben is szigorúak maradnak a fejlesztésekkel kapcsolatban, a válság után életbe lépő önkorlátozó magatartás miatt. Hozzátette, Magyarországon nem a piac jelent alapvető problémát, hanem a magyar politika felé irányuló befektetői bizalom hiánya. A magyar piaccal szembeni bizalom építése így az üzleti szereplőkre hárul.

Akárcsak az ezt megelőző évben, a nyitónapot idén is a Carlton Hotelben tartott koktél parti zárta. Az isztambuli Zorlu Center által szponzorált esemény zenei és gasztronómiai kínálatában is tükrözte a török motívumokat.

A MIPIM első napját Orbán Gergely klasztermenedzser pozitívan értékelte. Több várossal és régióval történt kapcsolatfelvétel, illetve több nemzetközi sajtóorgánum képviselőivel kezdődtek meg a tárgyalások a médiapartnerségről.