2015-ig kiszámíthatóbb lett a MÁV finanszírozása

2015-ig szóló pályaműködtetési szerződést kötött a MÁV Zrt.-vel az állam.

A szerződés aláírása azért fontosa a MÁV-nak, mert egyrészt EU-s követelmény, hogy a vasúttársaság vállalásai stabil finanszírozásúak maradjanak, másrészt pedig a korábbi kormányok eddig nem fizették ki a pályaműködtetés költségeit se. A kiesett pénz egy részét bár támogatásként rendre visszapótolta az állam, de ez a gyakorlat járult hozzá a MÁV veszteségeihez és nem hatékony működéséhez.  Az új, 112 oldalas szerződésben mindemellett meglehetősen részletes minőségi kritériumrendszer van megfogalmazva. A szerződés felsorolja a nagyberuházásokat, valamint több oldalon keresztül a kisebb felújítási, hibajavítási feladatokat. A dokumentum alapján az Indóház Online kiemelte: két részre bontva folytatódik a Budapest-Esztergom vonal fejlesztése, elkezdődik a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz korszerűsítése, Százhalombatta–Ercsi között új nyomvonalat építenek ki, megkezdik a szolnoki pályaudvar korszerűsítésének tervezését, Gyoma és Lökösháza között folytatódik – és be is fejeződik – a 120-as vonal megújítása, 160-as sebességre növelése.