Csődközelben vannak a vidéki repterek

A vidéki repterek mintegy fele csődbe mehet, korábbi milliárdos fejlesztéseik pusztulásnak indulhatnak – írta Vadász Lászlóra, a Vidéki Repülőterek Szövetsége elnökére hivatkozva a Világgazdaság szerdai száma.

A lap szerint számos vidéki önkormányzat szabadulna veszteséges, kihasználatlan repülőterétől, mert nincs pénze sem a fenntartására, sem az életre keltésére. A kilátástalan helyzetben a repülőtéri beruházások megálltak, vagy el sem indultak. A csökkenő, elvesző forgalomért a szakma elsősorban a hazai szabályozást okolja, és csak másodsorban a válságot – olvasható a lapban.

Vadász László a Világgazdaságnak azt mondta: a hazai légiközlekedés túlzottan Ferihegy-központú. Véleménye szerint a döntéshozók a fővárosi repülőtér működésében érdekeltek, a vidéki repülőterek fejlődését nem tartják fontosnak. Az állam a külföldi tulajdonú Budapest Airportnak számos olyan feltételt biztosít, amelyeket a vidékieknek maguknak kell megoldaniuk vagy drága szolgáltatásként igénybe venniük – írta a Világgazdaság. Ellenpéldaként a sármelléki repülőteret említette a napilap: a FlyBalaton félévnyi kényszerpihenő után április 1-jén fogad újból repülőt.