KIDERÜLT, HOL TÁJÉKOZÓDUNK AZ INGATLANPIACON
A kutatás eredményeit megvizsgálva az elmúlt 3 évben ingatlanjukat értékesítők közül hasonló arányban töltötték fel hirdetéseiket ingatlanhirdetési portálokra és ingatlanirodák weboldalára (44-43%). Minden 10. megkérdezett próbálkozott még például nyomtatott szórólappal/hirdetéssel, minden 6. tematikus közösségimédia-csoportokkal (bár ezeket a felületeket kevésbé tekintik megbízhatónak és komolyan vehetőnek), minden 5. pedig általános apróhirdetési oldalon is.
„A megvalósult tranzakciók alapján, a két legnagyobb hirdetési irányt vizsgálva kijelenthető, hogy több valós vevő érkezett ingatlanirodákon, mint ingatlanhirdetési portálokon keresztül. A megoszlás ráadásul összhangban van az elmúlt 3 évben ingatlant vásárlók oldalával is, mivel 55%-uk ingatlanirodák weboldalán vagy ingatlanirodák kirakatában, személyesen találta meg a neki való otthont, szemben az ingatlanhirdetési portálok 52%-os arányával” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
Ha ezt a jelenséget élethelyzeti csoportok szerint is megvizsgáljuk, akkor:
- első lakást vásárlóknál és befektetőknél csupán 1-2%-os eltérés látható az ingatlanhirdetési portálok javára,
- és leginkább nagyobb ingatlanba költözők (upgrade) és családalapítók esetén jellemző, hogy ingatlaniroda weboldalán vagy ingatlaniroda kirakatában, személyesen találták meg az elmúlt 3 évben vásárolt ingatlanjaikat.
- A nagyobba költözőknél ráadásul az összes csoport közül a legmagasabb, 50%-os az arány szemben az ingatlanhirdetési portálok 28%-ával.
„A szakértők hozzáadott értéke és a pénzügyi tanácsadókkal közös, „egykapus” összhang igazán összetett ingatlanpiaci helyzetekben tud megmutatkozni, hiszen ilyenkor egy új otthon megtalálása mellett az előző ingatlan megfelelő áron történő eladása is kihívást, időnyomást jelent. Családalapítók esetében ezen túl a különböző támogatott hitelkonstrukciók összefésülése és optimalizálása is a folyamat része. Ez pedig az Otthon Start Program által dominált piacon profi tanácsadók nélkül szinte lehetetlen” – tette hozzá Máté Ferenc.
A Duna House Magyarország legismertebb[1] ingatlanközvetítői hálózataként országszerte csaknem 150 irodával, több mint 1 500 fős ingatlan- és a cégcsoporthoz tartozó Credipass színeiben több mint 200 fős pénzügyi szakértői hálózattal segít abban, hogy mindenki biztos lehessen a döntésében.
A dh.hu honlapon megosztott, több mint 70 ezer ügyfélvélemény alapján a hálózathoz tartozó ingatlanszakértőket 5-ből átlagosan 4,4 csillagra értékelték.
A reprezentatív kutatás eredményei alapján az alábbi témákat jártuk/járjuk körbe.
- 10-ből 9-en nehézségekre számítanak ingatlanvásárlás- és eladás során
- Hol tájékozódunk az ingatlanpiacon, honnan érkeznek a vevők?
- Mi a legfontosabb új ingatlan vásárlása esetén, avagy milyen attitűdök és preferenciák jellemzik a különböző élethelyzeti csoportokat?
- Ingatlanfinanszírozási megoldások: a pénzügyi és ingatlantanácsadási terület szinergiái
[1] Forrás: A Duna House NRC-vel közös reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci márka- és kategóriakutatása (2025. június-július)
A KUTATÁSRÓL
Az NRC-vel közösen megvalósított kutatás 800 fős elemszámmal, 2025 júniusában és júliusában zajlott. Az adatfelvételi módszerek között az online kérdőíves felmérést (kvantitatív) mélyinterjúk és fókuszcsoportos beszélgetések (kvalitatív) egészítették ki.
A vizsgálat során a következő élethelyzeti csoportokat azonosították be: első lakást vásárlók, családalapítók, befektetők, kisebb otthonba költözők (downgrade) és nagyobb otthonba költözők (upgrade).
Tovább a teljes cikkre