A H&M azért még terjeszkedik

A H&M svéd divatcég 2008 decembere és 2009 májusa között 73 új üzletet nyitott a világon, míg tavaly 208 új boltja jelent meg a piacon. Az év második felében a társaság terveiben 159 egység nyitása szerepel, a bővüléssel a cég elsősorban Nyugat-Európára és Amerikára koncentrál.

A H&M tegnapi gyorsjelentéséből kiderül, hogy a cég a franchise parnereit leszámítva, míg tavaly 208 üzletet nyitott, míg idén május 31-ig 73 új bolt várja a vásárlókat. A legtöbb új üzlet, mely 2008. december és 2009. május között jelent meg a piacon Nyugat-Európában található, de fontos célpont volt Kína is. A társaság terveiben a második negyedévre vonatkozóan 159 egység nyitása szerepel, míg 18 régi zárhat be. A bővítés elsősorban a nyugat-európai és az amerikai piacot érintheti. A cég Magyarországon nyolc bolttal van jelen, ezek között öt található Budapesten, kettő Debrecenben és egy Győrben. Tavaly a magyar hálózat két új üzlettel bővült, de tavaly november óta nem nyílt új bolt.

A társaság adózás előtti profitja 2009-es üzleti év első felében 1,6 százalékkal esett vissza tavalyhoz képest. A cég 6,77 milliárd svéd koronás, 621 millió eurós nyereséget realizált az előbb említett időszakban, annak ellenére, hogy az első negyedévben csupán 2,57 milliárd koronás profitot ért el, ami 12,6 százalékos csökkenést jelentett.