Versenytársaknak adott tippeket a logisztikai tanácsadó cég

Az Adversum logisztikai tanácsadó cég marketingvezetője a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság Tanácsadói Tagozatának ülésén Kihasználatlan tanácsadói marketingeszközök címmel tartott előadást.

Gyakorlatilag a versenytársaknak adott üzletszerzési és egyéb stratégiai marketingtanácsokat Erdős Szilveszter, az Adversum Kft. marketingvezetője a főleg logisztikai területen dolgozó tanácsadókat összefogó Tanácsadói Tagozat ülésén.

A nyolc fős – a logisztikai tanácsadói piacon nagynak számító – cég marketingszakembere éppen azzal indította az előadását, hogy miért adna bárki is tippeket a konkurenciának? Válaszában azt hangsúlyozta, hogy ha a tanácsadó cégek mindegyike elkezdi alkalmazni a korszerű technikákat és tájékoztató eszközöket, akkor ez az ügyfeleket teszi tájékozottabbá, fogékonyabbá, ők fognak felelősebb döntéseket hozni és ezáltal megkönnyíteni a tanácsadók munkáját.

Az előadásban öt témakörben tárgyalta azokat az eszközöket, tevékenységeket, amelyek szerinte hiányoznak vagy alulhasználtak a nagyvállalatoknak eladó tanácsadók eszköztárából. Először az online marketinget emelte ki, mint fontos területet, ugyanakkor megjegyezte, hogy a tanácsadói szakmában ez egyelőre főleg érdeklődés fenntartásra, közönségkapcsolatra és tudásmegosztásra alkalmas – közvetlen eladásra nem. Másodikként a tudásmegosztás fontosságát és előnyeit emelte ki: az ügyfelek manapság már nem ígéreteket várnak, hanem konkrét megoldásokat, akár ingyen is.

A továbbiakban a specializáció fontosságáról, majd a piackutatás egyszerűségéről és megkerülhetetlenségéről, valamint a marketingakciók mérésének jelentőségéről beszélt a jelenlévőknek. Az előadás után a résztvevők a kibontakozó vitában hasznos adalékokkal egészítették ki az előadást.

Az MLBKT Tanácsadói Tagozata időről időre tart nyilvános üléseket különböző, a tágabb értelemben vett tagság által fontosnak tartott témákban.