Végre megújul a budai rakpart villamosvonala
Régi adósságot törleszt a BKK és a BKV által elkezdett felújítás, hiszen a Gellért-rakpart rendkívül fontos villamoshálózata – a régi nagypaneles technikával – már tűrhetetlen állapotban volt, s számos lassújel “tarkította”. A mostani felújítással jóval gyorsabbá válik a 18-as, 19-es és 41-es villamosok menetideje.
A felújítás miatt a 19-es villamos nem közlekedik, helyette a 49-es villamos vehető igénybe a Kelenföldi pályaudvartól, mely sűrítve közlekedik egyes napszakokban. A 41-es villamos Kamaraerdő felől a Batthyány tér helyett a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre közlekedik. Ott kihasználva a Bajzsy-Zsilinszky út felé forduló kihúzóvágányokat a sűrű menetrendben sem okozhaz gondot félreállítani a ritkábban közlekedő kamaraerdei villamost.
A 18-as villamosok – a korábbi felújítások során szinte már megszokott módon – megosztva, Széll Kálmán tér és Döbrentei tér, illetve Savoya Park és Újbuda-központ (Bocskai út) között közlekednek. A villamosok helyett 18-41V jelzéssel pótlóbusz közlekedik a Batthyány tér és Újbuda-központ (Bocskai út) között.
A 86-os autóbuszok közlekedése is módosul, Óbuda felé a Szent Gellért téren a megszokott megállójuk helyett a villamosmegállóban állnak meg, míg a Döbrentei téren új megálló létesül a villamospótlóval közösen, annak érdekében, hogy a 86-os járat is részt vállaljon a villamosok pótlásában.
A BKK javaslatára a Fővárosi Közgyűlés idén minden eddiginél több, 11 milliárdnyi forint áll rendelkezésre a BKV beruházásaira, különös tekintettel a kritikus állapotú villamospályák felújítására. Az elmúlt évek során felhalmozott “belső adósság”, mely az elmaradt fejlesztések és felújítások miatt az egyre romló villamoshálózat miatt egyes szakaszokon már a közüzem működését veszélyeztette.
A Szent Gellért rakparti szakasz felújítása ennek a programnak a része. Az érintett Szent Gellért rakparti pályaszakaszon a villamospálya részben a villamos forgalomtól, részben az intenzív közúti forgalmi terheléstől nagymértékben elhasználódott, ezért is vált sürgetővé a szakasz felújítása. Ennek érdekessége, hogy Magyarországon eddig ismeretlen, CDM rendszerű pályaszerkezet kerül beépítésre bazaltbeton burkolattal. Emellett természetesen a kivitelőző a síncserét is elvégzi, valamint az áramellátást is korszerűsítik.
A felújítás időszaka alatt érdemes elkerülni a szakaszt. Mivel a beruházás az iskolakezdés után is tart, ezért szeptembertől komolyabb torlódásokra kell számítani.