Tarolt a Duna House

A Duna House tavalyi éve a válság ellenére is rekord lett.

Bár az talán köztudott, hogy az ingatlanpiac mélypontjára érkezett, hiszen az országos adás-vételi tranzakciók száma a válság előtthöz képest harmadára csökkent, az ingatlanközvetítésben piacvezető Duna House így is rekorderedménnyel zárt 2011-ben – áll a társaság közleményében.

A gyengélkedő ingatlanpiac, ahol igen nehéz a lakásértékesítés, kedvezett a piacvezetőnek, hiszen felértékelődnek azok az előnyök, amelyek a méretekből adódnak, így például a potenciális ügyfelek elérésének képessége. A Duna House a válság évei alatt folyamatos növekedést produkált és 2011-ben is egyedüliként tudott gyarapodó irodaszámot (mostanra 112 országszerte) és piaci részesedésnövekményt elérnie.

A 2010-es országos 90 ezres (KSH) és a tavalyi kb. 80 ezerre becsült (DH-TB) adás-vétel alapján és a Duna House tranzakciószám növekedése szerint a piacvezető 22,1 %-kal tudta növelni piaci részesedését. Bár a Duna House kevesli az FHB által konferenciákon kommunikált 2011-es 70 ezer körüli tranzakciószámot, de amennyiben mégis ez lesz a KSH hivatalos adata is, úgy a piaci növekedés még magasabb, 33,2 %. – fogalmazott a DH. Lapunk ugyanakkor az FHB-tól azt a tájékoztatást kapta, hogy az FHB Index 2011-re 90 000, 90 000 alatti tranzakciószámot publikált több ízben is, 70 ezres nem merült fel.

A DH eredményeiből a többi, kisebb ingatlanközvetítő is hasznot húzhatott. Az év közepén bevezetett un. Ingatlan Megosztó Rendszer (IMR) lehetővé tette a piaci szereplők számára, hogy a Duna House kizárólagos megbízási állományát értékesítse, vagyis saját kínálatát bővítse több ezer eladó ingatlannal. A bevezetés hatására az eladók jelentős része az IMR rendszer mellé állt, hiszen így egyetlen megbízással több száz iroda portfóliójába bekerült az ingatlan.

Ezzel a piaci innovációval a Duna House év végére tetemes kizárólagos megbízáshoz jutott, mellyel bebiztosította vezető szerepét. A vállalat megítélése szerint a folyamat folytatódik 2012-ben is. Az év elejét máris ünnepléssel kezdte és hazánkban első ízben reklámspot kampányt indított a TV2-n, melyben ügyfeleinek megköszöni, hogy 2011-ben minden eddiginél többen fordultak hozzá bizalommal.