Marketing célú beszerzések profin
Berszerzési témájú képzéseinkkel a vállalatoknak komplett, hosszú távú beszerzési fejlesztési programot ajánljunk, mely biztosítja, hogy egy képzés se “lógjon magában”, hanem beleilleszkedjen a dolgozók egész éves személyfejlesztési stratégiájába.
Az egyik legnehezebb költési terület a marketing célú beszerzések területe. Kifejlesztettünk egy képzést, melynek célja megismertetni a résztvevőkkel a marketing célú beszerzések (média, reklámtárgy, nyomda, stb.) folyamatait, veszélyeit, lehetséges megoldásokat – gyakorlati példákon/költési területeken keresztül.
A modul tematikája:
	Miben különbözik a marketing beszerzés a többi területtől?
	Mit vár el a társosztály, vezetőség, stb. marketing tendereken a beszerzőktől?
	A marketinges beszállítói piac sajátosságai – konkrét területek bemutatása és közös elemzése
	beszállítók (amit tudni kell róluk pro és kontra), piaci sorrend
	Hogyan épül fel az ellátási lánc? Mi számít jó árnak?
	Terület specifikus szakismereti gyorstalpaló – beszerzői szemszögből
	A marketing beszerzések nehézségei (rejtett költségek, minőségi csapdák, beszállítói trükkök, tipikus beszerzői hibák, stb.)
	Hogyan használhatjuk az internetes aukciót marketing tendereken? Előnyök és hátrányok. Hogyan tud „trükközni” a beszállító az e-aukciókon?
	regionális/globál stratégiák előnyei hátrányai (pl. légitársaságok, kreatív)
	Emelt szintű eszközök a marketing beszerzésekben
	SLA (pl. média, csoportos utazás, direkt marketing, stb.)
	SVCA (beszállítói ellátáslánc elemzés) – pl. rendezvények, reklámtárgy
	Adóoptimalizálás, szakertők használata (pl. rendezvények, kiállítás)
	Integrált beszállítók/insourcing (pl. PR, grafikusok)
	Beszállítói heureka ötletbázis (pl. rendezvények, hírdetések, stb.)
	Speciális árstruktúrák a beszerző szolgálatában
	management fee (pl. utazás), fix havi díj (pl. kreatív), üvegzseb (pl. rendezvény), bonus-malus, sikerdíj
	árbontás (pl. nyomdák, rendezvények, stb.), bianco (pl. catering)
	Rejtett költségek a marketing beszerzésekben (peak-season, black-out, corporate ár, szuperjutalékok, stb.)
	Megtakarítási tippek (keresztértékesítés, hűségakciók, intermedier beszállítók, állami lehetőségek, célprémiumok megszerzése, központi jóváírások, stb.)
	költségcsökkentési veszélyek, csapdák (pl. reklámügynökségek)
	a marketing beszerzés jogi háttere
	milyen tendenciák figyelhetőek meg marketing területeken, mire készüljenek fel a beszerzők?
Megszerezhető kompetenciák:
termék-, beszállító- és piacismeret, hatékony és strukturált munkavégzést marketing célú beszerzések esetén. Elégedett felhasználók.
Ajánlott képzések:
	1. Beszerzési ártárgyalás haladóknak – 1 nap (8-10 óra)
	   2. Beszerzési projektmenedzsment – 1-2 nap (16-20 óra)
	   3. Csapatépítés beszerzőknek – 1 nap (8-10 óra)
	   4. Marketing célú beszerzések – 1 nap (8-10 óra)
	   5. Tárgyalás nemzetközi környezetben – 0,5 nap (4-5 óra)
Ajánljuk további figyelmébe különálló, népszerű képzési programjainkat:
	Gyakorlati tárgyalástechnikai ismeretek beszerzőknek
	Beszerzési ABC
	Beszerzési menedzsment szakirányú továbbképzés
Megjegyzések
	Képzéseinket kihelyezett képzésként valósítjuk meg, melyek során egyedi árajánlatot adunk.
	Óraszámaink ajánlott óraszámok, tehát szükség esetén a vállalat igényeire szabjuk a programot, vagyis azokra a témakörökre helyezünk hangsúlyt, amelyek a vállalat részére a legfontosabbak.
	Ezt egy személyes konzultáció előzi meg a megrendelő és a képző közt, amelyen egyeztetésre kerülnek a vállalat speciális igényei.
További információ és jelentkezés
	MLBKT TITKÁRSÁG
	1061 Budapest, Király u. 12.
	Tel/Fax: 06-1/267-8740, 06-1/267-9619
	E-mail: Hajas Gabriella: gabriella.hajas@logisztika.hu
































