Logisztika vidéken

A logisztikai fejlesztések egyelőre főváros-centrikusak, de már megindult a decentralizáció

A magyar logisztikai fejlesztések mintegy 90 százaléka a fővárosban, illetve közvetlen környékén található.

Elsősorban az M1 és M0 autópályák vonala mentén valósultak meg a fejlesztések; az M3-2/A-M0 közti területen most készül az első projekt. Az áruházláncok és a termelő vállalatok is sokáig Budapestről látták el egységeiket áruval, akkor is, ha 100 kilométert kellett szállítani azokat.

A decentralizálás megindult, de még távol áll attól, hogy a fővárosiakhoz hasonló méretű létesítmények lennének a vidéken is. Az elmúlt négy évre tehető például a székesfehérvári Logisztár felfutása. Van már kisebb logisztikai központ Nagykanizsán, Sopronban és a Győrött. Északon Miskolc és Tiszaújváros verseng egymással. Debrecen élvezi Záhony visszaszorulásának előnyeit, ráadásul bekapcsolódhat a légi áruszállításba is.

A déli végeken Szeged és Baja küzd a piacért. Mindkettőnek szerepe lenne a délre irányuló áruforgalomban, de a délszláv háború visszavetette a kereskedelmet, így logisztikai szolgáltatásra sem volt igazán szükség.