Ismét egy (kávéházi) asztalnál az ingatlanszakma

Jól sikerül a MAISZ februári Ingatlanos Kávéházi Est programja is, hiszen a szép számmal megjelent kollégák nem mindennapi előadásokat hallgathattak meg.

A sort Beák Attila (Beák és Társak Kft.) nyitotta, aki az üzlethelységek jelenlegi piacát mutatta be közel 30 éves tapasztalata tükrében. A humoros történetekkel, személyes élményekkel tarkított jó hangulatú előadás külön érdeme volt, hogy a konkrét bérleti díjakon és trendeken kívül olyan személyes benyomásokat is közzétett, melyek közelebbről mutatták meg a piac jelenlegi visszáságait és lehetőségeit.

Következő előadóként Ács Erzsébetet, a LOSZ (Lakberendezők Országos Szövetsége) elnökét üdvözölhettük, aki a szervezet rövid bemutatását követően felvázolta a két társszakma jövőbeni együttműködésének lehetőségét. Előadásának alapvetése volt, hogy a lakberendező nem konkurense az ingatlanosnak, a két szakma szervesen kiegészíti egymást. Számtalan eddigi közös project igazolja, hogy nem csak a lakberendező hoz megbízást a közvetítőnek, hanem az ingatlanos is továbbíthat
üzletet a lakberendező részére. A példák azt mutatják, hogy a két szakma együttműködésnek nincs földrajzi korlátja, hiszen – hasonlóan az ingatlanközvetítőkhöz – szinte minden városban van lakberendező. A LOSZ tagok a következő szolgáltatásokkal tudják a MAISZ tagok versenyképességét növelni:

– lakás alaprajzok véleményezése, kritikája
– szóbeli lakberendezési tanácsadása vevőjelölt részére
– bútorozott látványtervek készítése a rövidebb értékesítési időt szolgálva
– egy-egy projectnél mintalakás berendezése

A közös üzlet alapja a kölcsönös jutalékfizetés, illetve az lehet, hogy a berendezői munkadíj beépül a lakás árába. A LOSZ tagok várják tehát az új megoldásokra, közös unkára nyitott ingatlanközvetítők jelentkezését!

Harmadik előadónk Dr Eszik Zoltán ActionCoach (USA) tréner volt, akinek „Kínos kérdések és őszinte válaszok arra, hogy miért nem akarunk versenyképessé válni” című előadása alaposan felkavarta a kedélyeket. Az igen szemléletes, a hallgatóságot számos interaktív játékba invitáló, ill. egyes feladatok kapcsán munkacsoportokra osztó előadás abban segített, hogy a válságban
önbizalmukat vesztett kollégák új megvilágításban lássák az eddigi időgazdálkodásukat, munkaszervezésüket, vagy akár saját marketing munkájukat. Az előadás gerince az a MAISZ által korábban elvégzett felmérés volt, melynek során 423 válaszadó kolléga nyilatkozott arról, hogy hol, a marketing, ill. cégvezetés mely területén kér szakmai segítséget. Az előadásban ennek megfelelően számításokkal alátámasztott új módszerek, a megszokottól eltérő megoldások és munkaszervezési ötletek kerültek terítékre. A programot kötetlen beszélgetés zárta.

A hallgatóság soraiból várjuk a következő Est programjával kapcsolatban ötleteket és javaslatokat!

A MAISZ Ingatlanos Kávéházi Est programsorozatának szakmai támogatói:

Colliers – Ingatlan és Befektetés Magazin – Üzlethely.info – Origóingatlan.hu – Profhouse.hu – Újlakás.info – Harvard Business Review – Ingatlanadó rádióműsor – Irodaház.info – VG Ingatlan Üzleti Évkönyv – Raktár.info – Ingatlanhírek.hu – MÚOSZ Ingatlanos Tagozat – ActionCoach – Földbróker.hu – Escape Média