A Profi és a Match kivonlhat a magyar piactól

A Profi és a Match lehet az a két üzletlánc, amely a közeljövőben kivonulhat a magyar piacról, felvásárlásukkal pedig a CBA kísérletezhet.

A Magyar Nemzet piaci forrásokból származó információi szerint jelenleg a francia–belga Louis Delhaize-csoport még meglévő magyarországi érdekeltségei (a Cora az Auchané lett) keltenek izgalmat a hazai kereskedelemben. A lap informátora szerint logikus lépés lenne, ha a CBA kezébe kerülnének ezek az üzletek, hiszen a Match szupermarketek a CBA Prima-, a Profi diszkontok pedig a CBA Cent-fejlesztésekhez kapcsolhatók.

 

Az áruházlánc bővítéséről folytatott tárgyalások tényét – konkrétumok nélkül – Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elismerte a lapnak. „Bonyolult és nagyon kényes tárgyalásokról van szó, amelyek kimenetele a legjobb esetben is két félen áll, ezért megbecsülni sem lehet a befejezések időpontját” – mondta, hozzátéve, hogy más versenytársak is lecsaphatnak a kivonuló láncok hálózatára. Piaci információk szerint ilyen lehetne a Tesco – hiszen ezek az üzletek illeszkednének a Tesco Expressz boltok sorába –, az áruházlánc sajtóosztálya azonban cáfolta a feltételezést. A 105 CBA Príma üzlet száma a 123 Match-üzlet felvásárlásával még akkor is megduplázódhatna, ha az egymás közelében lévő egységeket bezárnák. A 73 Profi diszkont pedig megsokszorozná a jelenleg működő 14 CBA Cent diszkont számát.