Biztonságosabbak lehetnek az autópályák

A gyorsforgalmi utak közlekedésbiztonságára fordítható 13,5 milliárd forint beruházási összegről írt alá szerződést Bakó Attila, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és Vér Iván, az EU-támogatással megvalósuló projekteket koordináló KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója kedden Budapesten.

A két lépcsőben megvalósuló ÁAK-beruházások 2014 végére elkészülnek, mivel zömükben olyan munkákról van szó, amelyek nem igényelnek közbeszerzést – hangsúlyozta az eseményen Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Az első lépcsőbe az építési engedély-köteles projektek előkészítése – azok megtervezése és engedélyeztetése – tartozik, a második lépcső az építési engedélyt nem igénylő, tehát gyorsan elvégezhető munkákat tartalmazza.


Az első csoportba tartozik például az M3-as autópálya bevezető szakaszán gyűjtő-elosztó sáv építése, az autópályák melletti kamionparkolók bővítése és a balesetveszélyes csomópontok átépítése. A második csoportba tartoznak az energiaelnyelő korlátok, az aszfalt vízelvezetést célzó bevágása, a két útpálya közti elválasztó rész korszerűsítése, és az intelligens forgalomirányítás is. Schváb Zoltán kitért arra is, hogy a személyi sérüléses balesetek csökkentésére a program keretében összesen 50 milliárd forint fordítható, az autópályák mellett az egyéb közutak és a vasutak is részesednek ebből az összegből.