Nem tudni, mikor fejeződik be a ferihegyi parkolóház építése

Ünnepélyesen is megkezdődött az új, hatszintes parkolóház építése a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálja előtt. Az építési engedélyt azonban visszavonták, így a projekt csúszhat.

A tervek szerint az október elsején lezárt területen 2500 férőhelyes, többfunkciós parkolóház épül, ahonnan az átadás után az autósok és utasaik közvetlenül átsétálhatnak a terminálra. Ugyanakkor néhány napja – már a munkálatok megkezdése után – Budapest Főváros Kormányhivatala visszavonta az építési engedélyt, a döntést nem indokolta a kormányhivatal. Az Index szerint elképzelhető, hogy a későbbre tervezett reptéri vasútnak lenne útban az új ingatlan.

A tereprendezési és bontási munkák után az első, szimbolikus kapavágással, pontosabban ásónyom kifordításával kezdődött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, hatszintes parkolóház építése. Az új épületben, amelyet egy korábbi tájékoztatás szerint várhatóan 2020 második negyedévében adnak át az autósoknak, összesen 2 500 jármű számára lesz hely. A legalsó szinten kapnak elhelyezést a rent-a-car szolgáltatók és járműveik, a tervek szerint lesznek elektromos autótöltő állomások, autómosó szolgáltatás, és az egyre népszerűbb városi SUV-járművek számára ezentúl is lesznek úgynevezett XXL-méretű parkolók. A parkolóház előtti részen pedig a Budapest Airport külön helyet alakít ki a turistabuszok és a BKK autóbuszai számára.

A Budapest Airport csak az elmúlt öt évben nem kevesebb, mint 12 millió eurót, azaz 4 milliárd forintot költött a parkolók fejlesztésére. A parkolóház építése része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt repülőtérfejlesztési programjának, amelynek keretében mintegy 160-180 millió eurót, azaz 55-60 milliárd forintot költ a cég saját forrásból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére.

A parkolóház építésének költsége ebből mintegy 40 millió eurót, azaz 13 milliárd forintot tesz ki. A hatszintes parkolóház megépítésére kiírt tendert a KÉSZ Építő Zrt. nyerte meg, amely korábban egyebek mellett a SkyCourt terminál épület és a B oldali (nem-schengeni) utasmóló kivitelezésével is bizonyította felkészültségét.