Mi az a stratégiai klaszter?
A globális multimodális ellátási lánc területén szakértő és Európában az autóipari logisztikában vezető szerepet betöltő szolgáltató GEFCO a csehországi, szlovákiai és magyarországi üzleti tevékenységéhez új stratégiai klasztert hozott létre. Az új üzleti egység vezetését a GEFCO korábbi csehországi és szlovákiai vezérigazgatója, Aleksander Raczynski vállalta el december 1-jétől.
Gyakorlati szinten Magyarország a három éve létrehozott cseh és szlovák GEFCO klaszterhez csatlakozik most. “Cseh és szlovák menedzsmentünk és stratégiánk sikeres egyesítése ösztönzött bennünket arra, hogy december 1-jével Magyarországot is ebbe a sikeres együttműködésbe szervezzük be.” – mondta Aleksander Raczynski, a klaszter vezérigazgatója.
Míg a cseh és szlovák vállalkozások integrálása a két ország közös története, valamint az azonos kereskedelmi kultúrájuk és helyi piacaikon elfoglalt szerepük szempontjából logikus volt, Magyarország fiatalabb és kisebb üzleti vállalkozásként csatlakozik hozzájuk, a szolgáltatások korábban limitált portfóliójával.
Az ügyfélelőnyöket ismertetve Raczynski úr hozzátette: „Magyarország csatlakoztatásának fő oka a három piac közötti magas fokú együttműködés volt. A klaszternek köszönhetően az ügyfelek mostantól egyetlen kapcsolattartón keresztül a teljes régióban az egyesített szolgáltatások széles skálájához férhetnek hozzá.”
Tapasztalatok és tudás megosztása, illetve a három piacra szóló széles szolgáltatási portfólió nyújtása mellett a bővített klaszter célja a GEFCO pozíciójának megerősítése a nemzetközi pályázatokon és vásárlóerejének növelése, hogy egyre versenyképesebb logisztikai megoldásokat kínáljon az ügyfeleknek.
Új szolgáltatások bevezetése a magyar piacon
A klaszternek köszönhetően az elkövetkező hónapokban új szolgáltatások kerülnek bevezetésre Magyarországon. “A GEFCO 10 éve működik itt, elsősorban a szárazföldi szállítási szolgáltatásokra és a raktárlogisztikára szakosodva” – tette hozzá Raczynski úr. “A magyar piac nagy potenciállal és kiaknázatlan lehetőségekkel rendelkezik, ahol azt tervezzük, hogy az átfogó tapasztalatainkat és a tudást minél előbb replikáljuk, megerősítve pozíciónkat.”
A nemzetközi egység hatékony irányítása
Az összesen 1500 logisztikai szakembert alkalmazó GEFCO kibővített klasztere az üzletfejlesztés terén számos európai piacon veterán tapasztalattal rendelkező, a GEFCO Csehország és Szlovákia korábbi vezetőjeként bizonyított Aleksander Raczynski iránytása alatt jó kezekben lesz. Aleksander korábban, 2008-ban Oroszországban és 2011-ben Bulgáriában járult hozzá a GEFCO leányvállalatainak sikeres létrehozásában.
Az összeszervezéssel együtt Ladislav Balogh, a GEFCO szlovákiai légi és tengeri szolgáltatás menedzsere felel a magyar piacon a légi & tengeri üzleti divízió stratégiájának meghatározásáért és megvalósításáért. Zafer Özkök-öt, a GEFCO magyarországi vezérigazgatóját pedig a klaszter értékesítési igazgatójának a nevezték ki. Miloš Mrázek, a Csehország és Szlovákia FVL-igazgatója pedig a régióban a kész jármű-logisztikát irányítja.
“Amikor három évvel ezelőtt létrehoztuk az első cseh és szlovák klasztert, a felső vezetésben végrehajtott változtatások sikeresek voltak számunkra, ” – kommentálta Raczynski úr. “Ennek eredményeként biztosítani tudtuk a piacok közötti szorosabb együttműködést, a nagyobb hatékonyságot és a kifinomultabb logisztikai megoldásokat az ügyfeleink és a partnereink érdekében.”
A GEFCO egyébiránt a globális multimodális ellátási lánc terület szakértője, amely az autóipari logisztikai szolgáltatásban vezető szerepet tölt be Európában. A komplex ellátási láncok irányításában szerzett több mint 70 év tapasztalatával a GEFCO az intelligens, agilis és tartós megoldások kínálatával elégíti ki széles körben, különböző iparági partnerek igényeit. A GEFCO öt kontinensen átívelő világméretű hálózata 47 országban 15 000 alkalmazottal szolgálja ki ügyfeleit. 2019-ben a csoport árbevétele elérte a 4,7 milliárd eurót, ami több mint 1700 milliárd forintnak felel meg.