Zuhanó reklámpiac – A rádiók szenvedtek leginkább

Nagyot esett tavaly a reklámpiac: több mint 38 milliárd forinttal, azaz 19,2 százalékkal, 162 milliárd forintra esett vissza a nettó reklámköltés az előző évhez képest – az összköltés így kevesebb, mint 2005-ben volt.

Ez derült ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2009-re vonatkozó becsült nettó reklámköltési adataiból, amelyeket tegnap hoztak nyilvánosságra a Napi Gazdaság által szervezett Célkeresztben a fogyasztó című szakkonferencián.

Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja a konferencián elmondta, hogy az elmúlt tíz évben tavaly fordult elő először, hogy nem nőtt a reklámtorta. Hozzátette: a legjobban a rádió, a közterület reklámbevételei zuhantak, mindkét esetben nagyjából harmincszázalékos volt a visszaesés. Szintén jelentős, de az előbbieknél néhány százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei. A televíziós reklámpiacon 16,5 százalékos volt a visszaesés, míg az interneten és a mozikban a válság dacára bővült a piac.

“Az, hogy a rádiós reklámpiac szenvedte el a legnagyobb visszaesést, nem csupán a válságnak, hanem néhány sajátos hazai tényezőnek is köszönhető” – mondta Skriba Judit, utalva a két korábbi nagy kereskedelmi rádióadó megszűnésére, és az újak indulására.

A cikk további részleteiért kattintson ide.