Visszatértek a vevők a Starbucks kávézókba

Közzétette a Starbucks 2009 negyedik negyedévi eredményeit: a világ legnagyobb kávézólánca gyakorlatilag megnégyszerezte bevételeit. Kérdés, mikor jön végre Magyarországra is.

A legfrissebb adatok szerint a kávézólánc nyeresége 2009 utolsó három hónapjában 241,5 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 64,3 millió dollárral. Elemzők szerint a számok azt mutatják, hogy a Starbucks visszanyerte a fogyasztók bizalmát, akik a gazdaságilag nehezebb hónapok után már nem mindennapi kávéjukon spórolnak.

Ugyanakkor a hálózatnak súlyos árat kellett fizetnie a racionalizálás érdekében: bezárták például a kisebb forgalmú kávézókat, több ezer embert pedig elbocsátottak.

Hamarosan Magyarországon is nyílik

A hírek szerint a Váci utcában idén nyílik az első Starbucks kávézó Budapesten. Korábban a magyar üzletek megnyitásának időpontjáról csak azt közölték, hogy a nyitás előtt két-három héttel szokták megkezdeni a marketingkampányt.

Az biztos, hogy az egyik legnagyobb magyar álláskereső honlapon jelenleg is található olyan hirdetés, amely a Starbucks budapesti üzletébe keres dolgozókat.

A régióban először 2008 januárjában, Prágában nyitott üzletet a világ legnagyobb és legismertebb kávézólánca, tavaly áprilisban Lengyelország következett. Ma összesen tizenegy Starbucks működik Prágában, Varsóban és Wroclawban.