Veszteséges a Coffeeheaven – Nálunk mégis terjeszkednek

A márciussal lezárt pénzügyi évét az árbevétel növelésé ellenére veszteséggel zárta a Közép-Európában aktív kávézólánc. A Coffeeheaven legnagyobb veszteségeit Csehországban szenvedte el, míg legnagyobb piacán, Lengyelországban továbbra is sikeresek tudtak maradni, írja a Financial Times.

A londoni AIM-en jegyzett Coffeeheaven 304 ezer dolláros veszteséggel zárta a márciusban lezárt pénzügyi évét, szemben a megelőző évben elért 840 ezer dolláros nettó profittal. Mindezt annak ellenére, hogy a kávézóláncot üzemeltető cég 25-ről 38 millió dollárra tudta növelni árbevételeit.

Richard Worthington, a cég vezérigazgatója az FT-nek elmondta, hogy a legnagyobb visszaesést a második legnagyobb piacukon, Csehországban szenvedték el. A visszaesés a cégvezető szerint a cseh gazdaság recessziójával, illetve a prágai idegenforgalom drasztikus zuhanásával magyarázható.

A Coffeeheaven a nehézségek miatt eddig nyolc kávézóját zárta be Csehországban, míg a szlovák és a román piacról teljesen kivonult. A jelenleg 88 közép- és kelet-európai kávézóval rendelkező cég az idei pénzügyi évében 10 új helyiséget nyitna Lengyelországban, illetve Magyarországon. A Coffeeheaven pillanatnyilag 61 lengyel, 14 cseh, 7 lett, valamint 3-3 bolgár, ill. magyar kávézót üzemeltet a régióban.