Újabb jelentkez? a BAA-ra

Vasárnapi londoni értesülés szerint az ausztrál Macquarie befektetési csoport külön átvételi kísérletet készít el? a Budapest Airportot is birtokló brit BAA repül?tér-üzemeltet?re, amelyet a spanyol Ferrovial ipari és szolgáltató csoport is meg akar szerezni.

A The Sunday Times szerint a Macquarie ? a világ legnagyobb pénzügyi befektetői jellegű repülőtér-működtetője, amely tavaly indult a Budapest Airportért is ? az amerikai Blackstone magánbefektetési csoporttal és a kanadai Ontario Teachers’ Pension Plan nyugdíjalap-kezelővel tárgyal az esetleges közös átvételi ajánlatról. Korábbi londoni hírek még arról szóltak, hogy a Macquarie, amely a Budapest Airport-privatizáció döntő fordulójában már nem vett részt, a Ferroviallal társulva próbálja megszerezni a BAA-t.

A múlt kereskedési hét végéig egyébként a hivatalos Ferrovial-ajánlat sem érkezett meg Londonba, bár a spanyol céghez ?közel állónak mondott” források állítólag cáfolták azt a piaci pletykát, hogy a spanyolok meggondolták magukat, és visszalépnek.

E híresztelés miatt a Londoni Értéktőzsdén (LSE) először 6,7 százalékkal zuhant a BAA részvénye, amely addig ? éppen a Ferrovial által február elején jelzett átvételi szándék hatására ? több mint negyedével drágult, a pénteki kereskedés végére azonban, a visszalépésről szóló híresztelések nem hivatalos cáfolatának hatására 5,03 százalékot visszanyert és 8,14 fonton zárt. A hétfő délelőtti kereskedésben innen emelkedett tovább eddigi rekordja közelébe: a papír 20 pennys, 2,46 százalékos drágulással 8,34 font volt, miközben az irányadó FTSE-100-as index kevesebb mint fél százalékos nyereségben járt.

A BAA-részvény erősödése egyes londoni elemzők szerint nagyon drágává tehet bármilyen átvételi kísérletet. A Dresdner Kleinwort Wasserstein londoni befektetési ház minap kiadott elemzése szerint a jelenlegi tőzsdei árfolyam mellett legalább 9,00 fontos ajánlat kell a részvényesek érdeklődésének felkeltéséhez; egy ilyen összegű ajánlat 10 milliárd font közelébe értékelné a BAA-t.