Új kiszállítási rekordra számít az Audi az első negyedévben

Februárban az AUDI AG ismét számottevő növekedést produkált minden jelentős piacán. A vállalat világszerte összesen mintegy 91.450 autóját értékesítette, azaz 20,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapja alatt, míg január-február során az eladások 21,6 százalékkal múlták felül 2010 ugyanezen időszakáét.

•    Az év első két hónapja során világszerte 21,6 százalékkal bővült a márka értékesítése
•    Februárban 24,7 százalékos növekedés az Amerikai Egyesült Államokban, az új A8 és A1 révén plusz 17,5 százalék Európában
•    Schwarzenbauer értékesítési igazgató: „Értékesítési pozícióinkat az Amerikai Egyesült Államokban elsősorban a felsőkategóriában elért növekedéssel sikerült erősítenünk”

 A német piacon az Audi az előző hónap alatt 20,8 százalékkal több, 18.909 járművet szállított ki, Kínában elért 18.926 darabos volumene pedig 25,3 százalékkal alakult magasabban. A négykarikás márka ismét igen jelentős, 7.753 darabbal 24,7 százalékos növekedést könyvelhetett el az Amerikai Egyesült Államokban.

„Az év első két hónapja során összesen 186.850 eladott autójával, s értékesítésének 21,6 százalékos bővülésével az AUDI AG jó úton halad a vállalat történetének új első negyedévi kiszállítási rekordja felé“ – jelentette ki Peter Schwarzenbauer, az AUDI AG igazgatótanácsának értékesítés és marketing területeiért felelős tagja. Az Amerikai Egyesült Államok piacán elért folyamatos fejlődésre tekintettel így folyatta: „Növekedésünk az Egyesült Államokban szilárd alapokon nyugszik, s jól mutatja, hogy a prémiummodellek piacán elért pozícióinkat mindenekelőtt a felsőkategóriában produkált eredményeinkkel erősíthetjük tovább.“

Január és február során a négykarikás márka 15.565 autóját értékesítette az Amerikai Egyesült Államok piacán, ami 22,3 százalékos bővülésnek felel meg. Decemberben érkezett meg ide nagy sikerrel az új Audi A8, s idén mindjárt az első két hónap alatt 811 példány – több mint elődjéből az egész 2010-es év során – talált belőle gazdára. Az Audi A6 eladásai január-február során már az új modell bevezetése előtt is 17 százalékos növekedést (összesen 1.188 darab) mutattak. Az Audi Q7 volumene 79 százalékkal, 1.498 darabra bővült, ami mindenekelőtt új TDI clean diesel motorjának köszönhető.

„A gazdaságos dízelmotorok iránt az Amerikai Egyesült Államok piacán tapasztalható nagy érdeklődésre tekintettel az Audi TDI clean diesel technikát A6- illetve A8-sorozatainkban is be kívánjuk vezetni“ – folytatta Schwarzenbauer. „Modelljeink egyesült államokbeli megoszlásában a felsőkategória már most eléri a 23 százalékot, ami tavaly, újdonságaink megjelenése előtt még csak mintegy 13 százalékot tett ki.“

Európában a márka februári eladásai összesen mintegy 53.750 járművel 17,5 százalékkal alakultak magasabban, ami itt leginkább az A1 és az új A8, de az Audi TT sportkocsik és az Audi Q7 SUV-modellek sikerének is köszönhető. A németországi értékesítés szintén erősödést mutatott, s igen erős, plusz 20,8 százalékos februári teljesítményével az Audi összesítve 32.290 járművet adott el hazai piacán, így 18,3 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakának eredményét. Magyarországon februárban 160 Audi talált gazdára, ami 52,4 százalékos növekedést jelent az elmúlt esztendő ugyanezen időszakához képest. Élénk kereslet az év második hónapjában az Audi A4 (59 db), az A3 Sportback (37 db) és Q5 (25 db) iránt volt. Január és február során a négykarikás márka 310 autót szállított ki a magyar piacon, azaz 69,4 százalékkal többet, mint 2010 első két hónapja során.

Töretlenül folytatódik a négykarikás márka kínai növekedése. Az év első két hónapja során 41.122 Audit szállítottak ki az itteni vásárlóknak, ami az előző évhez képest 28,9 százalékos bővülést képvisel. A februári értékesítés 25,3 százalékkal, 18.926 darabra emelkedett.