Több mint egymillióan váltottak kötelező biztosítást

A várakozásoknál többen cserélték le a tavalyi kampányban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A díjak csökkenés 20 milliárd forintos kiesést okoz a biztosítási szektorban.

Túllépve az előzetes várakozásokon, ismét meghaladta az egymilliót a novemberi kötelező biztosítóváltások száma – írja elemzésében a Biztositas.hu. Nem csak a váltók száma lepte meg a szakmát, de a kampányidőszakban bekövetkezett díjcsökkenés mértéke is. A biztosítók többsége enyhe díjcsökkenésre vagy tarifák stagnálására számított, ehhez képest a díjak mintegy 25 százalékot estek, a 2010-es kampányban számolt 17 ezer forintos átlagról 12600 forintra süllyedtek.

A zuhanó díjak tömegével mozgatták meg a váltókat. A biztosítók közül a legtöbben az Uniqát választották – ez a társaság 180 ezer új szerződést kötött. Szintén jól sikerült a kampány a K&H, a Posta és az Allianz számára, társaságonként számolva százezer darabot meghaladó új szerzéssel. Az autósok közül a legtöbben internetes csatornát is használtak a kampány során, a váltók 90 százaléka ellenőrizte a díját az online szolgáltatók segítségével. A kötések és felmondások lebonyolításában is tovább erősödött az internetes alkuszok szerepe, immáron a magánszemélyek biztosítóváltásának felét ilyen cégek intézték. A megtakarítások miatt is érdemes volt a világhálót választani, mivel nagyon sok biztosító adott kedvezményt az interneten kötő, online ügyintézést választó ügyfeleknek.

A biztosítók az újabb díjcsökkentést a károk vártnál kedvezőbb alakulásával indokolták, de a Biztositas.hu szerint többeknél veszteséges lehet emiatt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) üzletág. Ez pedig a jövőben a díjak növekedését eredményezheti, az emelkedés mértéke persze még kérdéses. Az internetes alkusz által megkérdezett biztosítótársaságok az idei évre még a díjak stagnálását, de 2014-re már kisebb mértékű emelkedését valószínűsítik. Megkönnyítheti a tarifák emelését az is, hogy egyre kevesebb autós biztosítási évfordulója esik már csak az év végére. A nem kampányidőszakban váltó autósok pedig hajlamosabbak elfeledkezni a váltásról, ami csillapíthatja az árversenyt a biztosítók között.

Az online alkuszcégeket egyébként nem csak kgfb-kötésre használják az ügyfelek – mondja Rácz István, a Biztositas.hu ügyvezetője. 2011 hasonló időszakához képest 2012 januárjára megháromszorozódtak az interneten keresztül kötött év közbeni kötelező és egyéb biztosítási szerződések, az autósok ugyanis a jelek szerint már nem csak a kampányban használják az internetes alkuszi kalkulátorokat, de év közben is jellemzően ennek a csatornának a segítségével választják ki a legjobb ajánlatokat. Az internetes biztosítások további erősödését jelzi, hogy a várakozások szerint az idén, a több mint 150 ezer évközi kötelező biztosítás mellett 250-300 ezer utas-, casco- és lakásbiztosítást is a világhálón kötnek majd meg- írja a Biztosítás.hu.