Szeptember 15-e után indulhat be a távfűtés
A hivatalos fűtési időszak kezdetétől, azaz szeptember 15-étől kezdi meg a FŐTÁV az épületek fűtésszabályozóinak készenléti állapotba helyezését – közölte a vállalat. Ezt követően a társasházak által a távhőszolgáltatóval kötött üzemviteli megállapodásnak, eseti megrendelésnek megfelelően, illetve a külső hőmérséklet szerint indul be a fűtés az adott épületben.
Egy kormányrendelet határozza meg, hogy a fűtési időszak az év szeptember 15. napjától a következő év május 15. napjáig tart – emlékeztetett közleményében a FŐTÁV Zrt., amely ennek megfelelően csak szeptember 15-étől indítja el a fűtésszolgáltatást az egyes lakóközösségek üzemviteli megállapodásában rögzített hőmérsékleti értékekhez igazodva.
2012. január 1-jétől kezdődően az eseti üzemviteli megállapodással rendelkező épületek esetében (ha külön megrendelés nem érkezik a társasághoz) szeptember 15. és május 15. között biztosítja a szabályozott üzemű fűtési szolgáltatást. Amennyiben egy közösség nem rendelkezik megállapodással, vagy az abban foglaltaktól el kíván térni, azt megteheti eseti írásbeli megrendeléssel.
Az üzemviteli megállapodásban rögzítettektől eltérő fűtésindításra vagy leállításra vonatkozó írásos kérést (lényegében megrendelést) azonban kizárólag a közös képviselőktől vagy a közgyűlés által erre felhatalmazott személytől fogad el a szolgáltató. Előfordul bizonyos esetekben, hogy az épületben a lakók még ilyenkor végeznek felújítási munkálatokat, s ezért nem lehet a házban beüzemelni a rendszert. Ez meleg idő esetén kevésbé okoz gondot, de a napokban bekövetkezett időjárás-változás hozhat meglepetéseket.
Az épületek fűtésének szabályozásában a legkorszerűbb megoldás az, amikor az üzemviteli megállapodásban rögzítettek szerint a hőközpontokat szabályozó elektronika automatikusan kapcsolja ki és be a külső hőmérséklet változása szerint a fűtést. Így akkor indul el a fűtésszolgáltatás, amikor arra szükség van.
A FŐTÁV üzemeltetésében és tulajdonában lévő hőközpontok fűtésszabályzóinak ki- és bekapcsolásához szükséges, úgynevezett eseti rendelkezés nyomtatvány megtalálható a szolgáltató honlapján.