Szeged: új villamos új pályán

Nem túl gyakran történik meg Magyarországon, hogy az ember új építésű villamosvonalon új gyártású villamost láthat. Szegeden mert zajlanak a próbák-írja a Hampló.blog.hu

A nemsokára meginduló 2-es villamost füvesített vágányon, magasított peronon fog közlekedni. A jármű a lengyel PESA cég 120Nb típusú, “Swing Szeged” fantázianevű, 100%-osan alacsonypadlós járgánya – az ország második alacsonypadlós villamostípusa a budapesti Combino után. A város kilencet rendelt belőlük. A harmincméteres jármű multicsuklós, azaz korlátozottan elforduló futóműves, és közéjük befüggesztett részekből áll, ehhez képest egész jól fut ívben, egyenesben pedig a város eddigi Tatráira is köröket ver nyugodtságban. Szegeden az elmúlt években a villamosvonalak nagy részét igen komolyan átépítették/modernizálták. Nem csak a megállóperonokat, mint a Nagykörúton, de új pálya épült majd’ mindenhol, új al- és felépítménnyel, az áramellátás új alállomásokat kapott, a váltók pedig távirányításúak lettek, ellentétben a Budapesten a háború előtti idők óta megszokott segédvezetékes megoldással. A teljesen új alacsonypadlós járművek az erősen feljavított infrastruktúrán szépen kiegészítik a szintén újszerű állapotra hozott magaspadlós járműállományt, az elmúlt tíz év fejlődése ezzel teljesen világossá válik. A cikk folytatása itt olvasható.