Növekvő befektetői bizalom az Expo Realon
Immár harmadik alkalommal képviselte közös standdal a budapesti régiót a Budapest Business Region, Budapest Főváros, és az ITD Hungary Zrt. A 2010-es Expo Realon erőteljes kontraszt volt érezhető a múlt évi pesszimista hangulathoz képest, a válságnak köszönhető szkepticizmus az idei évre egyértelműen oldódni látszott.
A Budapest Business Region standján kiállító üzleti partnerek visszajelzései egyértelműen az optimista gondolkodás térnyerését erősítik meg. Az üzleti szféra képviselői véleményüket az érdeklődők létszámára, valamint a realizálódott üzleti konzultációkra alapozták.
A Budapest Business Region stand számos kiváló alkalmat kínált az ingatlanpiac aktuális kérdéseire reflektáló szakmai párbeszédhez. „Az ügyfeleink arról beszélnek, hogy Magyarország egyre erősödik” – nyilatkozta Számely Péter a Hypo Investment Bank fejlesztési igazgatója. „Magyarországban minden lehetőség megvan, hogy Lengyelországhoz hasonló módon szülessen újjá a válság után. Ez csupán a hatékony kommunikáció kérdése.” – emelte ki Noah Steinberg, a WING Zrt. vezérigazgatója.
„A stratégiai alapokon nyugvó imázsépítésen túl nagy hangsúlyt kell fektetnünk a tényleges tettekre is” – tette hozzá Németh Bálint, az Aera Property & Destination ügyvezető igazgatója.
„ Az újonnan alakult magyar kormánynak óriási felelőssége van abban, hogy a budapesti régió visszanyerje a befektetők bizalmát. Ehhez stratégiai szemléletű kommunikációra van szükség. Jelen helyzetben ugyanis kijelenthető, hogy a magyar gazdaság egészéről élő kép sokkalta negatívabb a valóságnál.” – fogalmazta meg Rudolf Riedl, a RE Project Developement vezérigazgatója.
„ Az ingatlanpiacot globálisan szemlélve kijelenthető, hogy megindult a növekedés. Ugyanakkor számos aránytalanság mutatkozik. Míg például az lakás- és irodapiac még mindig stagnál, addig a logisztikai szektor bizonyos területein érezhetően nő a kereslet.” – értekezett René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója.
„A válság után a magyar ingatlanpiacnak meg kell találnia a kitörési pontokat, azokat a specifikus szegmenseket, ahol a közeljövőben egyértelmű keresletnövekedés várható. Ezek közül jó pár már jelenleg is körvonalazható. Jelentős például az igény Budapesten a négy- és ötcsillagos szállodák iránt.” – tette hozzá Dr. Árendás Gergely, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal elnöke.
Az expo során a kiállító partnerek számos színvonalas prezentációval is igyekeztek felkelteni a potenciális befektetők figyelmét. Orbán Gergely, a Budapest Business Region klasztermenedzsere a „The Taste of Budapest” című prezentáció keretében a magyar csúcsgasztronómia és a pozitív gazdasági információk egységes menüsorba illesztésével kívánta felkelteni a befektetői étvágyat.
A gasztronómiai kikacsintás mellett Szép Károly és Gauder Péter, a Studio Metropolitana képviselőinek előadásában a 110 projektet összefogó Budapestprojects.com és a Budapest European Metropolis koncepciót ismerhették meg a BBR stand vendégei.
A kiállítás során az üzleti partnerek is teret kaptak projektjeik bemutatására. Így első kézből ismerhettük meg a WING, az Indotek Group, a Talentis Group, a bpv │Jádi Németh és a Szécsényi ügyvédi irodák, a Budapest Airport és a Walter Immobilien aktuális projektjeit.
Az értékes szakmai tartalom mellett az idei stand számos attraktív eleme is segítette a kiállításon való sikeres szereplést. Mihályfi Zsolt, a 360º World tulajdonosa számos alkalommal nyűgözte le a látogatókat a Guinness-rekorder 70 gigapixeles Budapest körpanoráma fotóval. A különleges látványosság meggyőző módon támasztotta alá és emelte ki a budapesti régió aktuális hívószavait: a kreativitást és az innovációt.
A vásár idei tapasztalatait Orbán Gergely, a BBR klasztermenedzsere összegezte: „Annak ellenére, hogy Magyarország és Budapest fogadtatása nem vetekszik Lengyelországéval és a közép-európai városokéval, a tavalyinál több proaktív befektetői érdeklődés tapasztalható a BBR standon. Egyre többen látják meg a lehetőséget ismét a magyar piacban. Az Expo Real 2010 legfontosabb napján optimizmussal és érdeklődéssel találkozhattunk, ami alapján elmondható, hogy megfelelő régiós stratégiával és marketingtámogatással a válság utáni kilábalásban Budapest újra elismert és meghatározó szereplő lehet.”